Constructorul auto nipon "Toyota Motor" Corp., al doilea din lume, a obţinut profituri record în ultimul trimestru din 2006, datorită deprecierii yenului (care i-a adus câştiguri în exterior) şi a majorării vânzărilor modelelor Camry sedan şi Corolla compact. Profitul net al companiei a crescut cu 7,3%, la 426,8 miliarde de yeni (3,55 miliarde de dolari) sau 133,13 yeni/acţiune în perioada octombrie-decembrie 2006, comparativ cu 397,6 miliarde de yeni sau 122,17 yeni/acţiune în aceeaşi perioadă din 2005. Analiştii aşteptau mai puţin, respectiv 383 miliarde de yeni.
Compania vrea să-şi diminueze cheltuielile cu 30 de miliarde de yeni şi să-şi majoreze vânzările de vehicule în trimestrul actual, obiectivul său principal fiind depăşirea ţintei de profit stabilită pentru anul fiscal ce se încheie în 31 martie.
Valoarea vânzărilor companiei a crescut cu 15% în perioada de raportare, la 6.150 miliarde de yeni. Volumul vânzărilor "Toyota" a sporit cu 9%, la 2,16 milioane de unităţi. În America de Nord, creşterea a fost de 19%, iar în Europa - de 24%. În Japonia însă, vânzările au scăzut cu 5,3%, iar în restul Asiei - cu 6%. În America Centrală şi de Sud, vânzările companiei au crescut cu 34%.