Metrorex şi STB îşi armonizează, de la 1 august, oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din Bucureşti şi zona metropolitană, se arată într-un comunicat de presă emis, ieri, de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Acum biletele comune oferă acces pentru 90 minute în reţeaua supraterană, împreună cu un acces la reţeaua de metrou.
Preţul biletelor se aliniază astfel:
- o călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei. Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul şi 90 de minute în transportul în comun terestru.
- un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei. Noutatea la abonamentele de 24 şi 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noţiunea de abonament "de zi" care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea "zi".
Ambele societăţi introduc şi opţiuni favorabile pentru companiile care doresc să îşi susţină angajaţii să folosească transportul în comun.
Vor exista abonamente de o lună, 6 luni şi 12 luni. Preţurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre reţele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei în comun STB / Metrorex).
Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.
Armonizarea tarifelor la transportul în comun din Bucureşti implică şi o creştere tarifară. În cazul STB, o călătorie, de pildă, creşte de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziţionate cu 25 lei). În cazul metroului, preţul unei călătorii creşte de la 2,5 lei la 3 lei.
Menţionăm că, în cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. La metrou, ultima ajustare a preţurilor a fost în 2014.
Totodată, potrivit estimărilor Metrorex şi STB, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condiţiile de călătorie - prin investiţiile pe care cele două companii le vor putea efectua.
Atât Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât şi Primarul General al Municipiului Bucureşti, Nicuşor Dan, îi încurajează pe bucureşteni să opteze pentru un transport în comun terestru şi cu metroul. La fel ca în toate capitalele europene, transportul public în comun reprezintă o soluţie pentru degrevarea traficului şi o alternativă mai puţin poluantă la traficul auto.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2021, 07:09)
domnule ministru
domnule primar
cand ati calatorit ultima data cu un tramvai?
cat astepti un tramvai pentru banii pe care -i cereti in plus?cat astepti un autobuz pana soseste in statie?
vreti preturi nemtesti si conditii romanesti!
chiar nu va este jena?
si chiar dupa aceasta majorare ce veti realiza/rezolva?
ce se va schimba?
poate modul in care veti fi huiduiti!
doriti neaparat sa se arunce cu pietre in voi!
masochistilor!
2. fără titlu
(mesaj trimis de Calin în data de 14.07.2021, 14:04)
Domnule Ministru,
Domnule Primar,
Ma intreb cand anume veti trece Metrorex in subordinea Primariei Capitalei ? Nu de alta,dar nu cred ca este deloc corect ca romanii din provincie sa subventioneze,prin bugetul Ministerului Transporturilor,reteaua de metrou pe care ,logic,o folosesc bucurestenii ? Si aceasta ,in conditiile in care salariul mediu in Bucuresti este cel mai mare din Tara ! De ce nu faceti demersuri pentru reducerea cheltuielilor Metrorex (de exemplu prin investitii in functionarea automatizata a acestuia,vedeti proiectul metroului clujan ) ? Sau ,mai simplu si mai rapid,prin cresterea pretului biletelor de calatorie,astfel incat,romanii din provincie sa nu mai plateasca ,sa subventioneze prin ministerul Transporturilor calatoriile bucurestenilor prin propriul lor oras ? Peste tot in Tara ,biletul pentru transportul public este mai scump decat in Bucuresti,in conditiile in care media veniturilor din Bucuresti sunt ,din contra ,cele mai mari din Tara !!! Cand veti repara aceasta mare nedreptate ???
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2021, 14:58)
Acelasi pret pentru metrou si autobuz este o decizie politica, nu una care are in vedere aspecte efective de transport.
Transportul de suprafata este mai incet, statiile mai apropiate. Viteza pe km este mult mai mica. Cum sa coste STB la fel ca metroul. Pretul la calatoria cu metroul trebuia majorat cu inca cel putin un leu. Sa fie facut 4 sau 5 lei.
4. Era si timpul
(mesaj trimis de Cosmin în data de 14.07.2021, 15:21)
Era si timpul.
Sa interzicem si masinile sub EURO 5 ... sa facem loc autobuzelor, bicicletelor, oamenilor.
Daca tot vrem tara ca afara ... sa fie pana la capat.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.07.2021, 19:50)
sa se taxeze centralele cu gaz