Leonardo SpA a anulat oferta publică iniţială (IPO) a diviziei sale DRS din SUA, în contextul în care societatea aerospaţială - cea mai mare din Italia - nu a reuşit să obţină de la investitori preţul pe care l-a avut în vedere pentru deţinerea sa la entitatea americană.
Preţul oferit de investitori în această ofertă a fost sub obiectivul avut în vedere de Leonardo, de 20-22 de dolari pe acţiune, conform unor surse citate de Bloomberg.
DRS, producător de sisteme electronice militare din Arlington, Virginia, trebuia să fie listat la Bursa din New York săptămâna aceasta. Leonardo îşi propusese să strângă până la 807 milioane de dolari din vânzarea de acţiuni. Compania a informat că, din cauza condiţiilor de pe pieţe, renunţă la IPO şi va relua planul de listare atunci când acestea vor fi favorabile.
"Fără să aducem atingere interesului manifestat de investitori pe parcursul desfăşurării road-show-ului, condiţiile de piaţă nefavorabile nu au permis o evaluare adecvată a DRS", a informat Leonardo.
În contextul renunţării la IPO-ul DRS, acţiunile Leonardo au scăzut cu 7% ieri pe piaţa italiană, la ora locală 16.32, atingând 6,84 euro. Declinul a fost chiar mai mare pe parcursul zilei, de 11%, reprezentând cea mai puternică scădere din ultimul an. Valoarea de piaţă a companiei este de 4 miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari).
La nivelul de preţ avut în vedere pentru IPO, DRS ar fi avut o valoare de piaţă care ar fi rivalizat cu cea al companiei-mamă. Leonardo avea în plan să vândă aproape 32 de milioane de acţiuni ale diviziei americane, respectiv să păstreze o participaţie de 78% din aceasta.
Conform surselor, IPO-ul DRS rămâne o opţiune, iar compania italiană este încrezătoare că mai poate fi lansată anul acesta. Sursele mai spun că reducerile recent anunţate de administraţia Joe Biden în privinţa cheltuielilor cu apărarea din SUA au avut un impact asupra IPO-ului.
Leonardo a stabilit luna trecută planul pentru IPO-ul DRS. Atunci, compania informa că intenţionează să păstreze o participaţie majoritară la această divizie şi să lanseze oferta până la sfârşitul lunii martie.