CEL MAI NOU CENTRU COMERCIAL AL CAPITALEI  Promenada Mall - investiţie de 130 milioane de euro

VLAD PÂRVU
Ziarul BURSA #Companii #Imobiliare / 17 octombrie 2013

Promenada Mall - investiţie de 130 milioane de euro

Centrul comercial Promenada, dezvoltat de Raiffeisen Evolution, îşi deschide începând de astăzi porţile pentru vizitatori. Inaugurarea Mall-ului a avut loc ieri, într-un cadru festiv, unde au participat, alături de conducere, mai multe oficialităţi locale.

Promenada Mall este ultima fază a proiectului Floreasca City, o investiţie totală de 300 milioane de euro, care cuprinde, pe lângă centrul comercial, şi două clădiri de birouri, inclusiv turnul Sky Tower. Clădirile de birouri au fost vândute grupului Raiffeisen.

Investiţia în Promenada Mall se ridică la peste 130 milioane de euro. Construcţia clădirii este realizată pe şase niveluri, primele două etaje subterane fiind destinate parcării, restul de patru etaje fiind destinate zonei comerciale, care este întinsă pe o suprafaţă de 35.000 metri pătraţi. Parcarea Promenada Mall va avea o capacitate de 1.300 de locuri. Execuţia proiectului a fost atribuită, la finalul anului 2011, constructorului austriac Strabag, primele lucrări de excavaţii fiind începute în luna ianuarie a anului trecut. Design-ul clădirii este unul avangardist, semnat de biroul de arhitectură românesc B23T, iar la ambele intrări există parcări pentru biciclete cu o capacitate de 150 de locuri.

Markus Neurauter, managing director al Raiffeisen Evolution, a declarat: "Promenada Mall este un proiect unic în România, fiind rezultatul unei echipe impresionante, de peste 1.000 de oameni. Suntem dezvoltatori, adică dezvoltăm un proiect, îl închiriem şi apoi vrem să-l vindem cât mai repede pentru a avea bani pentru alte proiecte. Vom păstra în proprietate Promenada Mall pentru o perioadă şi apoi vom vedea. Am primit oferte, dar nu avem niciun plan de vânzarea a proiectului în următoarele luni".

Gerald Beck, managing director în cadrul Raiffeisen Evolution, a afirmat: "Construcţia centrului comercial Promenada a necesitat o investiţie de circa 130 milioane de euro. Odată cu lansarea acestui proiect, finalizăm o investiţie totală de aproximativ 300 milioane de euro, realizată prin trei proiecte: clădirile de birouri Sky Tower şi Floreasca City Center Office şi centrul comercial Promenada, primele două dezvoltări de office fiind deja vândute cu succes".

Centrul comercial Promenada Mall a fost finanţat de banca austriacă Raiffeisen cu 95,5 milioane de euro, iar construcţia a început în urmă cu 22 de luni.

Centrul comercial va oferi publicului o terasă exterioară cu o suprafaţă de peste 7.000 metri pătraţi, o grădină verde pe perioada verii şi un patinoar pe durata sezonului rece. De asemenea, noul centru comercial al Capitalei va găzdui 140 de magazine, dintre care 40% vor fi destinate modei, câte 10 procente supermarket-urilor şi articolelor sportive, 8% cafenelelor, barurilor şi restaurantelor, 7% articolelor de încălţăminte şi 5 procente electronicelor şi electrocasnicelor. Restul de 20% vor fi spaţii comerciale diverse.

Printre brandurile prezente în noul centru comercial al Capitalei, regăsim Billa, Credit Europe Bank, Raiffeisen Bank, Deichmann, Tchibo, Cărtureşti, Flanco, Germanos, Inmedio, Lego, Nobilis, Noriel, Vodafone, HelpNet, Hullber, Intersport, Apple, Adidas, Stradivarius, H&M, C&A, Zara, Wine Boutique, Starbucks, Spazzio Caffe, Terra Caffe ş.a.

Spaţiul de la ultimul nivel a fost separat în două zone, cea acoperită găzduind o sală de fitness, o sală de entertainment, dar şi zona de food-court a centrului comercial, care va găzdui nume precum KFC, McDonald's, La Fattoria sau Cuptorul cu Lemne. Cea de-a doua zonă a ultimului nivel va funcţiona ca o grădină în aer liber, pe perioada sezonului cald. Pe suprafaţa de peste 7.000 metri pătraţi vor fi amenajate zone destinate proiecţiilor de film, teatrului sau concertelor, zone de joacă pentru copii sau grădini japoneze. În timpul iernii, pe terasă îşi va face apariţia un patinoar în aer liber, iar în preajma sărbătorilor de iarnă vor fi organizate târguri de Crăciun şi alte evenimente.

Dezvoltatorul proiectului estimează traficul mediu zilnic între 25.000 şi 30.000 de persoane. Din punct de vedere al chiriei, aceasta se încadrează în media de la nivelul Bucureştiului, au declarat reprezentanţii proiectului.

Promenada este primul centru comercial din România certificat la nivel internaţional drept "clădire albastră" (blue building), însemnând că în dezvoltarea ei a fost luat în calcul întregul ciclu de viaţă al construcţiei. În plus, Societatea Germană pentru Construcţii Durabile (DGNB) a certificat Promenada cu calificativul "Gold", acesta reprezentând un indice de performanţă de peste 80 de procente pentru şase criterii: calitatea (atât în ceea ce priveşte mediul, cât şi din punct de vedere economic), criteriul socio-cultural, cel funcţional, cel tehnic, criteriul procesului şi al amplasamentului.

Raiffeisen Evolution este o companie de origine austriacă, cu sediul central la Viena, care operează pe pieţele din Europa Centrală şi de Est. Portofoliul companiei include ansambluri rezidenţiale, clădiri de birouri, centre comerciale, hoteluri şi proiecte imobiliare mixte.

În România, Raiffeisen Evolution activează din anul 2003. Compania a dezvoltat trei proiecte de birouri: Oracle Tower, Sky Tower şi Floreasca City Center Office, toate poziţionate în zona de nord a Capitalei, la intersecţia celor trei artere principale: Calea Floreasca, Şos. Pipera şi Str. Barbu Văcărescu. Raiffeisen Evolution a cumpărat în anul 2005 terenul de patru hectare pe care este construit acum Floreasca City, care a aparţinut Fabricii de Elemente pentru Automatizare (FEA).

Noi proiecte de birouri

Conducerea Raiffeisen Evolution vrea să cumpere terenuri în Bucureşti ca să dezvolte clădiri de birouri de dimensiuni medii, după finalizarea construcţiei proiectului Floreasca City. Markus Neurauter, managing director Raiffeisen Evolution, a anunţat: "Mai avem terenuri în România, unde intenţionam să dezvoltăm locuinţe şi spaţii de retail, dar timpurile s-au schimbat, iar acum piaţa rezidenţială nu merge prea bine. Ne vom concentra acum pe operarea centrului comercial şi vom vedea cum merge piaţa, iar dacă cererea va creşte, vom decide ce vom dezvolta pe terenurile pe care le avem deja. De asemenea, ne uităm şi la alte terenuri, vrem să construim clădiri de birouri de 15.000-20.000 metri pătraţi pentru companii şi antreprenori locali".

Raiffeisen Evolution deţine un teren de 10 hectare în sectorul 1 al Capitalei, amplasat pe strada Străuleşti, lângă proiectul Petrom City. În 2008 compania anunţa că vrea să construiască locuinţe. Totodată, dezvoltatorul austriac deţine un teren de 3 hectare în Baloteşti, unde, de asemenea, intenţiona să dezvolte locuinţe.

Tchibo şi LEGO au deschis, în premieră, magazine în ţara noastră

Tchibo şi LEGO au deschis, în cadrul Promenada Mall, primele magazine oficiale din România. În magazinul de peste 400 metri pătraţi al Tchibo se vor comercializa atât cafea, cât şi produse complementare cafelei şi produse non food. Magazinul dispune de un concept unic, Triada Tchibo fiind compusă din: partea de cafenea, partea de vânzare a produselor din cafea şi pentru cafea şi partea de retail. Produsele de retail sunt împărţite în cinci categorii: pentru ea, pentru el, pentru copii, pentru acasă şi pentru activităţi sportive. Acestea vor fi schimbate ciclic, o dată pe lună. De asemenea, gama produselor de retail este creată special şi exclusiv pentru Tchibo.

Laurenţiu Boboc, directorul general al Tchibo România, a declarat că este o mare încredere din partea companiei să investească aici şi că este o mare provocare pentru compania condusă de domnia sa. De asemenea, oficialul a adăugat: "Piaţa a devenit foarte atractivă şi poate oferi rezultate financiare bune. Avem încredere că Bucureştiul va adopta rapid acest concept unic de cafenea-magazin". În plus, conducerea companiei a declarat că doreşte expansiunea magazinelor de acest tip, atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe ale ţării, dar că deschiderea de noi locaţii depinde de reacţia clienţilor la acest prim magazin.

Investiţia totală în punctul de desfacere al Tchibo din cadrul Promenada Mall se ridică la 550.000 de euro.

Odată cu deschiderea centrului comercial Promenada, se deschide şi primul magazin mono-brand LEGO din ţara noastră. Situat la demisolul clădirii, magazinul va deţine cea mai mare gamă de produse LEGO din România, multe dintre ele fiind distribuite exclusiv în cadrul noii locaţii. De asemenea, vor fi disponibile în exclusivitate obiecte personalizate cu logo-ul brandului.

Magazinul aparţine partenerului LEGO România, Brick Depot. LEGO România este principalul competitor pe piaţa jucăriilor din ţara noastră, cu o cotă de piaţă, în valoare de 15,6%, conform datelor furnizate de compania de cercetare Nielsen în luna septembrie a acestui an.

Noutăţi şi exclusivităţi la Promenada Mall

Cel mai mare chiriaş al centrului este retailerul Peek&Cloppenburg, care ocupă un spaţiu de 4.800 metri pătraţi. Începând de astăzi, îşi vor deschide porţile, în cadrul Promenada, în premieră pentru ţara noastră: H&M Home (colecţia de decoraţiuni interioare a H&M), iCentre (cel mai nou Apple premium reseller), primul magazin Kazar, primul magazin Nobilis dintr-un centru comercial, primul magazin Private Affairs, primul magazin Suvari şi magazinul ZooperKidz, care va comercializa produse Disney pentru copii. De asemenea, magazinele Contessina, Botegga delle Scarpe, Pretty Ballerinas şi Roberto Bravo vor fi disponibile exclusiv în noul centru comercial.

Raiffeisen Evolution Project Development este o societate de dezvoltare imobiliară cu sediul central în Viena şi care activează în Austria şi în Europa Centrală şi de Est.

Raiffeisen Holding Viena, Strabag şi Uniqua Insurance deţin fiecare câte 20% din Raiffeisen Evolution, iar Raiffeisen Central Bank (RZB) restul de 40%.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. CONSTRUCTORUL P...II.CE SUDURI SUNT ALEA?STRUCTURA DE "C...T NU DE METAL

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb