Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a finalizat proiectul "Centrul de excelenţă în turism şi servicii Tomis", finanţat în proporţie de 50% din fonduri europene. Clădirea va putea fi folosită de clienţi din gama IMM-urilor, ONG-urilor, instituţiilor, agenţiilor de turism, furnizorilor de formare profesională, de asociaţii şi patronate de turism, care vor închiria în acest sens spaţiile imobilului, urmând că administraţia judeţeană să stabilească tarifele percepute.
Practic, a fost reabilitată o clădire istorică din zona peninsulară a oraşului Constanţa, amplasată pe stradă Nicolae Titulescu nr. 32. Aflat ani de zile în paragină, imobilul a fost transformat într-un spaţiu pentru promovarea turismului. Valoarea totală a proiectului s-a ridicat la peste 4,6 milioane de lei, din care 1,2 milioane lei finanţare nerambursabilă europeană (FEDR), 261.000 lei - asistenţă financiară de la bugetul naţional, iar 3,1 milioane de lei - reprezintă contribuţia administraţiei judeţene. Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 - 2013, axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere".
Cristinel Dragomir, vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte al C.J.C., a declarat: "Am o satisfacţie vizavi de implementarea acestui proiect. Aici era o ruină, aflată în domeniul public al judeţului. Când s-a accesat acest proiect nu existau foarte multe variante. Proiectul a fost, de fapt, o contribuţie 50% C.J.C. şi 50% fonduri europene, plus TVA - pe care tot noi l-am plătit, ca beneficiar. La nivelul CJC, la proiectele mari, TVA a ajuns principala problema. Nu mai vorbesc de unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, unde problemele sunt şi mai mari".
Imobilul reabilitat a fost construit în anul 1908, având diferite destinaţii de-a lungul timpului, ultima fiind de cămin-şcoală al seminarului teologic şi centru pentru copiii abandonaţi. Iniţial, ea a aparţinut Arhiepiscopiei Tomisului, iar ulterior a fost inclusă în domeniul public şi privat al judeţului. La un moment dat, clădirea a fost abandonată şi a intrat în ruină. În momentul în care constructorul a început lucrările de reabilitare, zidurile interioare şi exterioare erau în pericol de prăbuşire. Arhitectura originală a clădirii a fost păstrată, faţadele fiind refăcute în stilul începutului de secol XX, iar elementele din interior au fost total restructurate.
Obiectivul proiectului "Centrul de excelenţă în turism şi servicii Tomis" îl reprezintă crearea unei structuri de sprijinire a afacerilor, aceasta fiind racordată la utilităţi şi dotată cu mobilier modern şi echipamente IT. În cadrul centrului, îşi vor desfăşura activitatea, permanent, minim trei firme (de consultanţă în turism, în accesarea fondurilor nerambursabile şi implementarea proiectelor, firme de servicii de proiectare şi inginerie). De asemenea, aici vor fi puse la dispoziţie, prin închiriere ocazională, un spaţiu expoziţional şi o sala multifuncţională, pentru activităţi cu specific turistic sau desfăşurate de firme care prestează servicii asimilabile sectorului terţiar: conferinţe, expoziţii, cursuri de formare profesională, seminarii.
C.J.C. urmează să stabilească şi tarifele pentru închirierea spaţiilor respective. "Conform indicatorilor de performanţă pe care trebuie să îi îndeplinim, aici vor trebui să îşi desfăşoare activitatea firme prestatoare de servicii în domeniul turismului, agenţii de turism etc. La nivelul C.J.C., vom aproba un studiu prin care să se stabilească nişte tarife, pe care le vom face cunoscute. Lucrăm la întocmirea acestui studiu şi se va stabili o suma pe care trebuie să o producă centrul. Nu ne interesează să facem profit, dar sper să fie tarife atractive. Îmi doresc că această clădire să fie folosită la maxim. Legislaţia nu ne permite să punem la dispoziţie gratuit acest centru, pentru că el trebuie să îşi scoată cheltuielile, să se autofinanţeze. Sunt birouri care vor putea fi închiriate pe termen lung, dar şi spaţii pentru alte activităţi. Este un punct de sprijin pentru cei care dezvoltă servicii de turism în judeţul Constanţa. Este un proiect reuşit", a explicat Cristinel Dragomir.
Imobilul reabilitat are un regim de înălţime S+P+1E, cu o suprafaţă aproximativă de 857,70 mp construiţi la sol. Subsolul are 282,15 mp. şi este format din 5 birouri administrative, 2 holuri de acces, un spaţiu tehnic şi casă scării. Parterul, în suprafaţă de 282,40 mp., este format din casă scării, grupuri sanitare, hol de acces şi spaţii de primire, socializare şi expoziţionale. La etaj, pe o suprafaţă de 288,15 mp., au fost amenajate alte grupuri sanitare, un spaţiu de depozitare, 2 birouri administrative, foaier de circulaţie şi două săli multifuncţionale de pregătire şi întruniri.