Compania auto americană "Chrysler Group" LLC a înregistrat, în perioada ianuarie - martie 2011, primul profit trimestrial de la ieşirea din faliment, în 2009, datorită sporirii vânzărilor unor modele.
Câştigul a fost de 116 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere netă de 197 milioane de dolari consemnată în trimestrul întâi din 2010. Analiştii preconizau un profit de numai 96 de milioane de dolari. "Chrysler" nu a mai raportat profit din 2007.
În perioada de raportare, vânzările companiei au sporit cu 35%, la 13,1 miliarde dolari. Vânzările mărcii Jeep au crescut cu 34% pe piaţa din SUA, iar cele ale modelului Dodge - cu 28%. Profitul operaţional a sporit de peste trei ori, la 477 milioane de dolari, de la 143 milioane de dolari.
Sergio Marchionne, directorul executiv al "Chrysler", care conduce totodată şi compania italiană "Fiat" (acţionar al "Chrysler"), vrea ca, anul acesta, societatea americană să realizeze livrări de 2 milioane de vehicule, cu 32% peste cifra aferentă anului 2010. Ţinta de profit net este de 200-500 milioane de dolari.
Luna trecută, "Chrysler" anunţa că volumul livrărilor sale a fost de 393.879 de unităţi la nivel mondial, în creştere anuală cu 18%.