Grupul Saint-Gobain, una dintre cele mai mari corporaţii globale din domeniul producţiei şi distribuţiei de materiale des-tinate în principal industriei construcţiilor, a realizat în România în 2007 o cifră de afaceri cumulată de peste 183 de milioane de euro, în creştere cu 130% faţă de cele 80 milioane de euro obţinute în anul anterior. În 2007, ponderea exporturilor efectuate de cele şase fabrici deţinute de Saint-Gobain în România în totalul cifrei de afaceri a fost de peste o treime, corespunzătoare unor exporturi de 63 de milioane de euro. Principalele produse exportate au fost sticla, gips-cartonul şi adezivii. Pieţele de export au fost cele din regiune, cei mai mari consumatori de produse Saint-Gobain "made in Romania" fiind clienţi din Bulgaria, Serbia, Grecia şi Turcia.
Pe lângă creşterea pieţei în ansamblu şi a întăriririi poziţiilor deţinute pe piaţă de companiile membre ale grupului, ritmurile spectaculoase de creştere din 2007 au fost determinate şi de începerea producţiei la capacitate maximă sau/şi deschiderea unor noi linii tehnologice în câteva din fabricile grupului. "În prezent, după doar câţiva ani de la intrarea puternică pe această piaţă, suntem unul dintre cei mai mari şi de departe cel mai diversificat producător de materiale de construcţii din România", a declarat Olivier Lluansi, Director General Saint-Gobain pentru Europa de Sud-Est (România, Bulgaria şi Turcia).
Doar în ultimii doi ani de activitate, grupul Saint-Gobain a investit în ţara noastră 150 de milioane de euro, cea mai mare parte a acestor investiţii fiind direcţionată către fabricile grupului din Călăraşi (sticlă) şi Ploieşti (vată minerală), dar şi către o nouă capacitate de producţie a mortarelor la Brăneşti, lângă Bucureşti. Tot anul trecut, grupul şi-a diversificat afacerile din România prin achiziţia firmei braşovene MTI Impex, cu activităţi în indus-tria lemnului.
Pentru acest an grupul şi-a planificat continuarea în forţă a investiţiilor în fabrica de sticlă de la Călăraşi, prin inaugurarea unei linii de acoperiri şi depuneri pentru producţia de sticle cu caracteristici şi func-ţii speciale. La aceasta se adaugă dezvoltarea activităţii de comercializare a conductelor şi racordurilor din fontă ductilă, respectiv începerea activităţii la Brodrene Dahl şi Ventistal, societăţile grupului care distribuie sisteme de ventilaţie şi fitinguri pentru domeniul naval. "Unele dintre companiile noastre sunt deja lideri pe pieţele pe care operează - mă refer la Rigips Romania, Saint-Gobain Isover şi, desigur, Saint-Gobain Glass, fabrica noastră de sticlă de la Călăraşi. Pe termen scurt şi mediu intenţionăm să susţinem creşterea pieţei locale, să ne consolidăm poziţia de lideri pe această piaţă şi, prin dezvoltarea platformei de producţie create în România, să servim toate pieţele din zona Europei de Sud-Est", a conchis oficialul Saint-Gobain. La nivel de grup, în România Saint-Gobain are peste 1200 de angajaţi, circa 400 din aceste locuri de muncă fiind create în ultimii doi ani.