Producătorul autohton de încălţăminte, compania "Clujana", estimea-ză pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ două milioane euro, în creştere cu circa 65-70% faţă de anul precedent, a declarat directorul general al companiei, Dan Un-gureanu , agenţiei NewsIn.
Acesta a explicat că majorarea se datorează schimbării strategiei companiei, extinderii pe piaţa internă, cât şi reluării exporturilor. "Consiliul Judeţean, care este proprietar al fabricii în procent de 90%, a impus o nouă strategie, care include extinderea pe piaţa internă, lansarea unei noi colecţii şi reluarea importurilor, după circa 11 ani de la oprirea aces-tora, ceea ce ne va duce în acest an la o creştere a afacerilor cu 65-70%, comparativ cu anul 2008", a precizat Dan Ungureanu.
El a adăugat că la sfârşitul acestui an, în urma parteneriatului încheiat cu un designer francez, compania va exporta sub brand propriu 10.000 de perechi de încălţăminte în Franţa. Compania are în plan extinderea exporturilor şi în alte ţări din Europa, precum Irlanda.
De asemenea, strategia companiei vizează creşterea ponderii producţiei proprii, în detrimentul celei în sistem lohn, care în prezent reprezintă 90%. "Pentru 2010 ne propunem să ajungem la 27% producţie proprie, iar pentru anii viitori vrem să inversăm procentele de producţie în sistem lohn cu producţia internă", a explicat acesta