COMBATEREA DEZINFORMĂRII Educaţie media pentru elevi şi profesori

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 18 martie 2021

Informaţiile false reprezintă o mare problemă, mai ales în timpul unei crize sanitare, când dezinformările pot provoca adevărate drame. Capacitatea de a filtra ştirile reprezintă un avantaj major în condiţiile în care există o avalanşă de informaţii în mediul online. Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi UNICEF anunţă demararea unui parteneriat prin intermediul căruia copiii şi adolescenţii din ţara noastră vor dobândi competenţe media care să susţină dezvoltarea acestora şi a unei generaţii de cetăţeni care participă activ la viaţa civică. Demersul este parte a Programului de Educaţie Media al CJI, care abordează o formă de educaţie esenţială şi urgentă pentru tineri, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19, când informaţiile falsificate şi dezinformarea au atins cote alarmante. UNICEF sprijină CJI în dezvoltarea unui model complex pentru creşterea competenţelor de educaţie media ale elevilor şi ale profesorilor prin module de instruire dedicate şi materiale de învăţare şi predare create special pentru acest program. Educaţia media este esenţială pentru reducerea dezinformării în creştere, care ameninţă progresele câştigate cu greu de societate. De asemenea, UNICEF sprijină, alături de Romanian-American Foundation, CJI în dezvoltarea, în premieră, a unui modul pentru includerea elementelor de educaţie media în formarea iniţială a viitorilor profesori, studenţi în programul de masterat "Didactici ale disciplinelor filologice" la Facultatea de Litere, Universitatea din Bucureşti. Printre componentele parteneriatului se numără şi organizarea unei activităţi didactice de educaţie media pentru elevi şi profesori, pe modelul World's Largest Lesson, implementat cu succes de UNICEF în ultimii ani, cu zeci de mii de elevi şi mii de profesori beneficiari. Zeci de mii de copii şi tinerii din ţara noastră vor înţelege, prin organizarea acestei activităţi, importanţa informării corecte şi felul în care pot să interacţioneze critic şi responsabil cu media, creând o imunitate parţială la efectele dezinformării. În perioada următoare, CJI şi UNICEF vor desfăşura activităţi de instruire în zona educaţiei media a membrilor Consiliului Naţional al Elevilor şi a celor din Boardul Copiilor din România - grup informal constituit la iniţiativa UNICEF. Tinerii formaţi vor disemina informaţii despre educaţia media către colegii lor. În mai 2021, CJI, cu sprijinul Romanian-American Foundation şi UNICEF, va organiza o conferinţă naţională de educaţie media, destinată profesorilor, elevilor, precum şi altor actori din societatea civilă. Evenimentul urmăreşte creşterea nivelului de informare cu privire la rolul educaţiei media în stimularea participării civice a copiilor şi tinerilor, dar şi creşterea nivelului de conştientizare asupra modelelor de bună practică în educaţie media la nivel naţional şi internaţional, care pot fi aplicate în contexte educaţionale formale şi non-formale.

În cadrul aceluiaşi parteneriat, CJI şi UNICEF vor organiza sesiuni de discuţie privind evoluţia educaţiei media cu inspectorii şcolari pentru limba şi literatura română. Cristina Lupu, director executiv al CJI a declarat: "Siguranţa şi sănătatea copiilor nu ţin doar de asigurarea nevoilor de bază. Mediul online devine o parte dominantă a vieţii lor şi aduce cu sine o serie de vulnerabilităţi, între care dezinformarea, cyberbullying-ul şi excluziunea. Este crucial ca ei să obţină competenţe care să îi ajute să descifreze ecuaţiile dezinformării, să recunoască greşelile din gramatica urii şi să ştie că au dreptul să ceară ajutor şi apărare". "După un an în care pandemia de COVID-19 a făcut ravagii, e mai clar ca niciodată că este nevoie de educaţie media pentru copii şi tineri, de acţiune pentru a preveni răspândirea informaţiilor false şi a promova diseminarea rapidă a informaţiilor fundamentate ştiinţific", a declarat Reprezentantul UNICEF în România, Pieter Bult.

Potrivit unui studiu CJI privind abilităţile de interacţiune şi de utilizare media ale tinerilor (14-19 ani), majoritatea (90%) utilizează Internetul ca sursă primară de informaţii. Tinerii cred informaţiile care sunt clare şi uşor de înţeles (77%), dacă vin dintr-o sursă de încredere (75%), provin de pe Internet (50%) şi dacă nu le contrazic convingerile (69%).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb