Consiliul Concurenţei (CPC) din Bulgaria a sancţionat compania Dante Internaţional, proprietarul retailerului online eMAG, cu o amendă totală de 758.380 leva (387.750 euro) pentru încălcarea practicilor concurenţiale în timpul a două campanii promoţionale, transmite site-ul Sofia Globe.
Potrivit autorităţii de reglementare bulgare, campania de Black Friday desfăşurată de eMAG a încălcat practicile comerciale loiale în raport cu preţurile stabilite pentru produsele din ofertă şi cu reducerile aplicate.
De asemenea, CPC a catalogat drept înşelătoare reclamele folosite de eMAG în timpul campaniei prin care retailerul promitea cele mai multe şi mai mari reduceri de preţ de anul acesta.
Proprietarul eMAG a primit o amendă de 551.550 leva, echivalentul a 4% din veniturile din vânzări înregistrate în 2013, pentru nerespectarea practicilor comerciale loiale în timpul campaniei de Black Friday.
De asemenea, compania a fost sancţionată cu încă 206.380 leva (1,5% din vânzările de anul trecut) pentru campania "Tassimo 1+1 gratis", prin care eMAG oferea consumatorilor care cumpărau un expresor automat de cafea Tassimo un al doilea aparat gratuit.
Potrivit CPC, valoarea cadoului oferit a depăşit pragul maxim permis de legislaţia bulgară, promoţia putând să "distorsioneze mediul competiţional".
Lansat în 2001 că un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, eMAG este unul dintre cele mai mari magazine online de pe piaţă românească. Retailerul, cu magazine online şi în Bulgaria şi Ungaria, este deţinut de Dante Internaţional, al cărei acţionar majoritar este grupul sud-african Naspers. Un pachet minoritar de acţiuni este deţinut de omul de afaceri Iulian Stanciu.
Retailerul a anuţat într-un comunicat citat de Sofia Globe că va face apel la această decizie şi că amenzile autorităţii bulgare sunt nejustificat de mari. Compania a citat un sondaj intern care arată că 95% dintre clienţii care au achiziţionat bunuri anul trecut în aceeaşi perioadă sunt satisfăcuţi. Compania mai notează că a vândut mai mult de 70.000 de produse în valoare de 6,3 milioane leva (3,22 milioane euro) în primele trei ore ale campaniei de Black Friday din acest an.