CONSILIUL INTERNAŢIONAL AL AEROPORTURILOR: Traficul de pasageri pe aeroporturile europene nu se va redresa complet mai devreme de 2025

V.R.
Ziarul BURSA #Internaţional #Transporturi / 21 decembrie 2022

Traficul de pasageri pe aeroporturile europene nu se va redresa complet mai devreme de 2025

O redresare completă a numărului de pasageri pe aeroporturile europene este acum amânată până în 2025, faţă de 2024, cât se previziona anterior, se arată într-un raport publicat ieri de Consiliul Internaţional al Aeroporturilor (ACI Europe), care reprezintă aeroporturile de pe continent, transmite Reuters.

"Traficul de pasageri s-a redresat semnificativ din primăvara anului trecut, iar până acum s-a dovedit rezistent în contextul sporirii tensiunilor geopolitice şi al dificultăţilor economice", a afirmat Olivier Jankovec, directorul general al ACI Europe, avertizând: "Totuşi, ne aşteptăm acum ca redresarea traficului de pasageri să încetinească, urmând ca în 2025 aeroporturile din Europa să ajungă la nivelul la care erau înaintea pandemiei".

Handelsblatt: Board-ul Lufthansa va primi bonusuri pentru 2021 şi 2022

Fiecare membru al Board-ului Lufthansa va primi ca bonus câteva milioane de euro pentru 2021 şi 2022, chiar dacă operatorul aerian german a primit în acea perioadă ajutor de stat, anunţă publicaţia Handelsblatt, potrivit Reuters.

Consiliul de supervizare al Lufthansa, cel mai mare transportator aerian din Europa, a aprobat plăţile la o reuniune care a avut loc la începutul acestei luni, notează Agerpres. Totuşi, unii reprezentanţi ai angajaţilor au votat contra plăţilor, deoarece ar încălca condiţiile pachetului de salvare, susţine Handelsblatt, citând surse din companie.

Fondul de stabilizare economică al Guvernului Germaniei a salvat Lufthansa de la faliment în timpul pandemiei cu un pachet de sprijin în valoare totală de 9 miliarde de euro. În septembrie, autorităţile de la Berlin au vândut toate acţiunile pe care le mai deţineau la Lufthansa.

Un purtător de cuvânt al Lufthansa a declarat pentru Handelsblatt că banii nu vor fi plătiţi până în 2025, cu condiţia ca totul să meargă bine până atunci, ceea ce înseamnă că plăţile nu vor fi retroactive, ci parte a unui bonus pe termen lung.

Un purtător de cuvânt al Lufthansa nu a răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţiile publicate de Handelsblatt.

La fel ca restul transportatorilor aerieni, Lufthansa suferă de pe urma unei penurii de angajaţi, după ce numeroşi salariaţi ai companiilor aeriene au părăsit definitiv sectorul după pandemie. Chiar şi Lufthansa a eliminat 30.000 de posturi între 2020 ş 2021, din cauza crizei provocate de pandemie.

În prezent, grupul german, care pe lângă Lufthansa deţine şi companiile Austrian, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines, profită de o relansare puternică a traficului aerian şi în doilea trimestru al acestui an a realizat primul său profit trimestrial din ultimii doi ani.

IATA: Companiile aeriene vor reveni pe profit în 2023

Companiile aeriene vor reveni pe profit anul viitor, pentru prima dată după 2019, în condiţiile în care reluarea călătoriilor cu avionul va continua, după doi ani de restricţii din cauza COVID-19, a estimate luna aceasta Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), conform Reuters.

Companiile aeriene au pierdut zeci de miliarde de dolari în 2020 şi 2021 din cauza pandemiei, însă în prezent călătoriile cu avionul au fost reluate parţial, iar unele aeroporturi au probleme în a face faţă numărului crescut de pasageri.

IATA se aşteaptă ca industria transportului aerian să realizeze anul viitor un profit net de 4,7 miliarde de dolari, în contextul în care peste patru miliarde de pasageri ar urma să zboare cu avionul în 2023. Anterior, aceeaşi asociaţia estima că revenirea la profitabilitate în 2023 este posibilă, conform Agerpres.

De asemenea, IATA şi-a revizuit semnificativ estimările referitoare la pierderile înregistrate în acest an de companiile aeriene din întreaga lume, până la 6,9 miliarde de dolari, de la 9,7 miliarde dolari cât estima anterior.

"Aceasta este o mare realizare, ţinând cont de amploarea pagubelor economice şi financiare provocate de restricţiile impuse de guverne în contextul pandemiei", a spus directorul general al IATA, Willie Walsh, cu privire la prognozata revenire pe profit în 2023.

Cu toate acestea, Willie Walsh, fost director la British Airways şi IAG, a avertizat că multe companii aeriene vor continua să se confrunte cu dificultăţi anul viitor, citând printre factori reglementările, costurile ridicate şi inconsecvenţa politicilor guvernamentale.

"Companiile aeriene trebuie să rămână vigilente faţă de orice majorare a taxelor sau tarifelor pentru infrastructură", a spus Willie Walsh, adăugând că printre acestea se numără şi acele majorări făcute "în numele sustenabilităţii".

IATA a precizat că prognozele sale se bazează pe ipoteza redeschiderii treptate a Chinei faţă de traficul aerian internaţional şi a relaxării politicii zero-Covid a autorităţilor chineze. Dacă aceste precondiţii nu se vor îndeplini, atunci profitabilitatea companiilor aeriene va fi afectată. Un alt risc la adresa perspectivelor pentru 2023 este acela ca unele economii să intre în recesiune.

Propuneri de noi norme privind informaţiile prealabile referitoare la pasagerii companiilor aeriene

Comisia Europeană a propus recent noi norme privind datele pasagerilor companiilor aeriene, care vor impune colectarea acestor date inclusiv pentru zborurile efectuate în interiorul UE, scopul propunerii fiind de a combate imigraţia ilegală pe toate zborurile care intră în spaţiul Schengen şi a îmbunătăţi gestionarea frontierelor.

Potrivit Executivului comunitar, sunt propuse în special noi norme pentru a consolida utilizarea datelor privind informaţiile prealabile referitoare la pasageri (API - Advance Passenger Information). Această propunere este una din acţiunile-cheie identificate în strategia UE privind o uniune a securităţii.

Noile norme vor îmbunătăţi utilizarea datelor API pentru efectuarea de verificări ale pasagerilor înainte de sosirea acestora la frontierele externe. Noile norme vor consolida, de asemenea, lupta împotriva criminalităţii grave şi a terorismului în cadrul UE. Acest lucru va elimina o lacună importantă din cadrul juridic actual, respectând, în acelaşi timp, standardele UE privind protecţia şi transmiterea datelor, notează Agerpres.

Noile norme prevăd colectarea obligatorie a datelor API în scopul gestionării frontierelor şi al combaterii imigraţiei ilegale, pentru toate zborurile care intră în spaţiul Schengen, şi includ o listă închisă de elemente de date API, mijloacele de colectare a datelor API şi un punct unic pentru transferul datelor. Acest lucru va facilita deplasarea persoanelor care călătoresc în spaţiul Schengen, reducând din timpul necesar pentru debarcare şi controalele fizice la frontieră.

Va fi, de asemenea, simplificată transmiterea datelor API de către transportatorii aerieni către autorităţile naţionale, prin intermediul unui nou router, care va fi gestionat de eu-LISA, o agenţie a UE. Această soluţie tehnică respectă garanţiile în materie de protecţie a datelor cu caracter personal, deoarece doar va transmite şi nu va stoca date API.

Propunerea urmează să fie examinată de Parlamentul European şi de Consiliul UE şi se preconizează că noile norme privind colectarea şi transferul datelor API vor fi aplicate integral începând cu 2028.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb