CORESPONDENŢĂ DIN ELVEŢIA Fumatul fără fum

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Sănătate / 22 iunie 2022

Publicul numeros al conferinţei Technovation din Neuchatel, pe care-I vedeţi în sală, a fost alcătuit exclusiv din jurnalişti din toată lumea.

Publicul numeros al conferinţei Technovation din Neuchatel, pe care-I vedeţi în sală, a fost alcătuit exclusiv din jurnalişti din toată lumea.

Odată cu eforturile pentru susţinerea decarbonizării, cu implementarea investiţiilor pe partea de sustenabilitate, cu programele derulate pentru obţinerea unui mediu curat, a fost demarat şi un amplu proces de cercetare şi dezvoltare în vederea creării unui viitor fără fum al celor care fumează.

De fiecare dată când un fumător aprinde o ţigară, declanşează o reacţie cunoscută sub numele de ardere sau combustie, care are loc la temperaturi ridicate. Arderea tutunului produce un amestec chimic complex pe care îl numim fum. Acesta conţine peste 6.000 de substanţe, dintre care aproximativ 100 au fost identificate drept cauze sau potenţiale cauze ale bolilor asociate fumatului. Odată cu înţelegerea faptului că arderea tutunului este principala responsabilă pentru formarea substanţelor toxice, a apărut ideea conform căreia decuplarea nicotinei de ardere ar putea reduce impactul nociv al fumatului. În acest context, în piaţa de profil şi-au făcut apariţia ţigarete electronice, precum şi device-uri de vapat, care se bazează pe încălzirea, nu pe arderea tutunului, şi pe inhalarea vaporilor, mai nou fiind lansate produse pentru utilizare orală pe bază de nicotină.

Reprezentanţii Philip Morris International (PMI), unul dintre marii producători de ţigarete la nivel global, şi-a asumat răspunderea să înlocuiscă treptat toate ţigările clasice cu alternative fără fum.

Fumatul fără fum

Tommaso Di Giovanni: "Vom înlocui ţigările clasice cu alternative fără fum cât de repede se poate, nu mai există cale de întors"

În tot mai multe domenii se acordă o atenţie deosebită investiţiilor în cercetare şi inovare, pentru asigurarea unei sănătăţi cât mai indelungate, cu cât mai puţine riscuri.

Acelaşi lucru îl urmăresc şi reprezetantii Pilip Morris International (PMI) prin cercetările şi investiţiile în inovare pe care le fac pentru ca fumatul să devină din ce în ce mai puţin nociv, iar ţigaretele clasice să fie înlocuite treptat cu alternative fără fum.

Fumatul este periculos, dar oamenii nu ţin cont de recomandări, iar la orizontul anului 2025 vom avea aproximativ acelaşi număr de fumători ca astăzi, a afirmat, în cadrul evenimentului Technovation (o întâlnire cu jurnalişti din toată lumea), care a avut loc la The Cube - centrul PMI de R&D din Neuchatel (Elveţia) -, Tommaso Di Giovanni, VP International Communications al companiei. Printre altele, domnia sa a precizat: "În 1997, ONU a provocat industria să vină cu soluţii alternative ce reduc toxicitatea ţigaretelor din tutun. Ne-am insuşit provocarea, dar durează, este nevoie de timp. În 2013-2014 am lansat prima alternativă reală la ţigaretele clasice şi am fost atât de convinşi că vom reuşi încât în 2016 conducerea PMI a declarat că la un moment dat vom înlocui total ţigaretele clasice cu alternative fără fum. Acest angajament a fost asumat în scris de Comitetul director al companiei".

De la apariţia primei ţigarete electronice, guvernele au început să înţeleagă beneficile acestora şi să adopte legi în domeniu, a adăugat Di Giovanni. Potrivit domniei sale, Noua Zeelandă are cea mai deschisă abordare în acest sens, întrucât a legiferat domeniul, înăsprind reglementările pentru segmentul produselor clasice din tutun şi relaxând restricţiile pentru alternativele la fumat, cum sunt ţigaretele elctronice sau tutunul încălzit.

În prezent, sunt circa 12,7 milioane de cosumatori adulţi în întreaga lume care au renunţat la fumat şi au trecut la IQOS - una dintre alternativele PMI la ţigările din tutun pe bază de ardere. Conform reprezentantului Philip Morris, această cifră nu cuprinde numărul persoanelor din Rusia şi Ucraina care au adoptat produsele fără fum de la PMI - număr estimat la câteva milioane -, din cauza volatilităţii din acestor pieţe. Per total, aproape 22 de milioane de persoane folosesc alternativele fără fum de la PMI, conform sursei citate, care a menţionat că produsele fără fum fabricate de Philip Morris au fost lansate în oraşe cheie din 71 de pieţe, excluzând Rusia şi Ucraina.

În acest context, 29,1% din totalul veniturilor PMI provin din vânzarea produselor fără fum, după cum a mai precizat Tommaso Di Gionavi. Acesta a subliniat că Philip Morris a investit 9,2 miliarde dolari în produsele fără fum, din 2008 până anul trecut: "Am investit mult în ştiinţă, expertiză, capabilităţi şi capacităţi. Doar în sectorul de ştiinţă şi expertiză lucrează circa 900 de oameni. Ne îndreptăm către ceva care să însemne mai mult decât o companie de ţigări. Avem foarte multă experienţă, expertiză şi cunoştinţe în domenii în afara producţiei de tutun şi nicotină. Am cumpărat recent trei companii care activează pe partea de welness şi health care. Inovaţia schimbă rolul companiilor în societate. Până în 2025 vrem ca peste 40 de milioane dintre consumatorii noştri de tutun să treacă la alternativele fără fum şi să renunţe la fumat, astfel încât să ajungem de la 30% la 50% venituri nete din acest tip de produse. Tot până în 2025 dorim să avem 100 de pieţe în care să comercializăm produse fără fum şi să avem peste 1 miliard de dolari venituri nete din produsele de wellness şi healthcare, pentru că vom folosi cunoştinţele şi inovaţia şi pentru alte produse, benefice societăţii".

La nivel global, se estimează că aproape 1 miliard de oameni vor continua să fumeze, în 2025, a mai evdenţiat reprezentantul PMI, conchizând: "Vom înlocui ţigările cu alternative cât de repede se poate, nu mai există cale de întors. 99% din investiţiile în cercetarea şi dezvolatraea noastră şi 70% din eforturile comerciale sunt îndreptate în acest sens".

Gizelle Baker: "Nicotina creează dependeţă şi nu este lipsită de riscuri, însă nu ea provoacă bolile specifice fumatului"

Nicotina creează dependeţă şi nu este lipsită de riscuri, însă nu ea provoacă bolile specifice fumatului, a precizat Gizelle Baker, VP Scientific Engagement la PMI. Aceasta a explicat: "De-a lungul anilor, PMI a realizat multiple studii şi cercetări pentru a cuantifica efectele produselor fără fum, prezentând rezultatele acestora guvernelor şi factorilor de decizie care au rol în reglementarea domeniului, dar şi consumatorilor, în ideea de a-i face să înţeleagă diferenţa dintre ţigaretele clasice şi alternativele la acestea. Am făcut studii despre legătura dintre fumatul pe termen lung şi continuu şi creşterea semnificativă a riscului de îmbolnăvire în timp cu boli specifice, precum şi studii referitoare la reducerea în timp a acestui risc când se renunţă la fumat sau se trece la produse fără fum.

Conform studiilor de specialitate, peste jumătate de trilion de particule solide sunt inhalate cu fiecare ţigaretă fumată, aceasta producând cenuşă. În cazul aerosolilor de tutun încălzit, nivelul substanţelor toxice scade cu până la 90-95%, iar monoxidul de carbon se reduce chiar şi cu peste 98%. Acest lucru nu înseamnă că produsele fără fum nu sunt toxice, comparativ cu aerul curat".

Gizelle Baker a subliniat că, unele studii realizate în SUA, înainte de lansarea produselor fără fum pe această piaţă, arată că majoritatea celor interesaţi de alternativele la ţigări sunt fumători. O mică parte dintre cei interesaţi de aceste produse sunt dintre cei care au renunţat la fumat sau dintre nefumători.

În Japonia, după începerea comercializării alternativelor fără fum, peste 75% dintre utilizatorii de IQOS au renunţat la fumat, după cum a spus sursa citată, completând: "Pe această piaţă, trendul în vânzarea de ţigarete era în scădere. După introducerea produselor fără fum nu se observă o modificare semnificativă a trendului vânzărilor, per total produse (cu ardere şi fără fum), existând un efect de substituţie treptat al ţigaretelor cu alternativele fără ardere. În Japonia, volumul vânzărilor de ţigarete a scăzut cu 44% în cinci ani.

În Belgia, 27% din populaţie încă fumează, 20% făcând acest lucru zilnic. În Regatul Unit, numărul fumătorilor a scăzut cu 28%, în ultimii şapte ani".

Niciun produs nu este el singur răspunsul la problemele de sănătate produse de tutun, apreciază reprezentantul PMI, susţinând că este nevoie de multă cercetare şi inovare şi de mai multe produse fără fum pentru diminuarea riscurilor în domeniu.

Stefano Volpetti: "Determinarea a 50 de milioane de fumători să utilizeze produse fără fum va reprezenta cel mai mare pas pentru îmbunătăţirea sănătăţii publice la nivel global"

Proiecţia PMI este ca, până în 2025, peste 50% din veniturile nete să provină din produsele fără fum, a reiterat şi Stefano Volpetti, President Smoke-free Products Category and CCO în cadrul PMI: "În urmă cu trei ani aveam 10%, acum avem 30%. Intenţionăm să aducem 50 de milioane de fumători printre utilizatorii de produse alternative, dintre care 75%, conform studiilor existente, vor renunţa la fumat. Va fi cel mai mare pas pentru îmbunătăţirea sănătăţii publice la nivel global. Viziunea brandului nostru este să înlocuim fiecare ţigaretă, pentru toţi fumătorii, cu produse fără fum. Cum facem asta? Avem o strategie în mai mulţi paşi - să oferim un portofoliu mai mare de alternative fără fum, să construim un brand superior - bazat pe credibilitate nu doar raţională, ci şi emoţională -, printr-o implicare mai mare a consumatorului şi o comercializare superioară - care este modalitatea noastră de a aduce fumăroul în zona produselor alternative. Este nevoie de o varietate de produse, arome, tehgnologii, pentru că o singură alternativă nu poate satisface toţi fumătorii".

PMI are produse fără fum care se bazează pe încălzirea tutunului, dar activează şi în segmentul produselor bazate pe vapori, iar de curând a intrat şi pe piaţa alternativelor administrate oral, care nu necesită device-uri.

"În strategia noastră de a converti toţi fumătorii spre alternativele fără fum un element important este sustenabilitatea, atât din punct de vedere al mediului, cât şi în ceea ce priveşte segmentul social şi cel al guvernanţei. Ne uităm către toţi vectorii sustenabilităţii şi i-am inclus în centrul de greutate al strategiei noastre. Cumpărătorii cer de la noi să reducem deşeurile provenite din device-uri, să folosim materiale reciclabile şi să facilităm reciclarea tuturor acestora pentru producerea de energie", a concluzionat Volpetti, subliniind că PMI se concentrează foarte mult şi pe categoria de fumători cu venituri reduse sau medii. Din cei peste 1,1 miliarde de fumători la nivel global, 400 de milioane sunt din categoria cu venituri mici şi medii, a arătat acesta.

"Pe cei din ţările slab dezvoltate încercăm să îi înţelegem ca indivizi, ca fumători şi să le înţelegem viaţa lor de zi cu zi. Multe dintre mesajele pe care le folosim în restul lumii, multe dintre preţurile şi modlităţile de comercializare utilizate în restul lumii nu sunt adecvate persoanelor cu venituri mici şi medii. De aceea avem un întreg program prin care încercăm să ne adresăm acestei categorii de fumători, printr-o abordare diferită referitoare la produsele dezvoltate, a mesajelor transmise şi a accesibilităţii produselor", au explicat sursele citate, apreciind că circa 40% din vânzările de IQOS se îndreaptă către statele cu venituri mici şi medii.

Reprezentanţii PMI: "Pe măsură ce compania se va transforma, şi infrastructura Philip Morris se va adapta noilor cerinţe din piaţă"

Făcând referire la o dată în care toţi cei care vor mai fuma vor apela exclusiv la alternativele fără fum, sursele citate au conchis: "Dacă comparăm numărul fumătorilor, de 1,1 miliarde în toată lumea, şi faptul că am determinat 15 milioane să treacă la produsele alternative, avem un drum lung în faţă, dar nu suntem singuri pe acest drum. Avem nevoie de sistemul corect de reglementare, de un nivel potrivit de informare pentru consumatori, de nivelul optim de sprijin pentru fumători ca să facă această schimbare. Nu putem să avansăm o dată când vom avea o lume fără fum, dar până în 2025 vom avea o medie de 50% din venituri provenite din alternativele la ţigări, ceea ce presupune că vor exista ţări unde 70%-80% din veniturile noastre vor proveni din vânzarea acestui tip de produse. Călătoria aceasta nu depinde doar de noi, ci şi de consumatori, de reglementatori, de societate. Datoria noastră este să oferim alternative la fumatul clasic şi să nu atragem tineret către zona de fumători".

Conform unei publicaţii din Coreea, folosirea produselor fără fum în locul ţigaretelor reduce riscul de boli cardio-vasculare la care sunt supuşi cei care fumează, au afirmat oficialii PMI, explicând: "Cei care utilizează ambele tipuri de produse au risc mai mic de boli cardio-vasculare în comparaţie cu cei care doar fumează, dar mai mare decât cei care folosesc doar alternative fără fum. Încă este nevoie de circa 10-15 ani pentru a obţine dovezile ştiinţifice legate de reducerea acestui risc. Evident că cea mai bună opţiune este renunţarea totală la orice fel de produse din tutun sau alternative".

Aceştia opinează că produsele care dăunează mai puţin sănătăţii ar trebui taxate cu sume mai mici, astfel încurajându-se şi inovarea în domeniu. Toţi actorii din piaţă ar trebui să facă paşi către alternativele fără fum, mai consideră sursele citate: "Noi aplaudăm competiţia, întrucât cu cât mai mulţi jucători sunt în piaţă, cu atât mai repede îndeplinim obiectivul de a avea un viitor fără fum".

Reprezentanţii PMI au precizat, răspunzând la o întrebare, că Philip Morris va rămâne şi producător de ţigări, ajustându-şi strategia în funcţie de modul în care va evolua cererea. Astfel, pe măsură ce compania se va transforma, şi infrastructura PMI se va adapta noilor cerinţe din piaţă.

Fumatul fără fum

Sunt ţări, cum ar fi Franţa, în care pandemia a determinat oamenii să se apuce de fumat, au spus reprezentanţii PMI, precizând că există o ţară în care a fost înregistrată o scădere cu 27%, după care, în anul următor, a crescut cu 50% numărul fumătorilor, evoluţia acestei pieţe depinzând de foarte mulţi factori.

-------------------------------------

Conform ediţiei cu nr. 13 a "Scientific Update", o publicaţie a PMI dedicată eforturilor de cercetare pentru dezvoltarea şi evaluarea unei game de alternative fără fum la ţigări, când o persoană înlocuieşte ţigările clasice cu produse cu tutun încălzit, expunerea la substanţe toxice este mult redusă, iar efectele pot fi observate în decurs de trei până la şase luni:

-1-5 zile: scade nivelul monoxidului de carbon din sânge;

-3 luni: respiraţia se îmbunătăţeşte şi începe să dispară tusea; scade inflamaţia asociată fumatului; scade stresul oxidativ şi se îmbunătăţeşte nivelul colesterolului;

-6 luni: starea generală de sănătate se îmbunătăţeşte, iar declinul funcţiei pulmonare începe să se normalizeze.

Abordarea ştiinţifică şi metodele de cercetare ale PMI sunt inspirate din industria farmaceutică, iar rezultatele lor sunt publice. Din 2008, metodologiile şi descoperirile privind produsele fără fum au apărut în peste 425 de publicaţii "peer reviewed" şi capitole de carte. Peste 50 de studii independente, inclusiv de la centre de cercetare guvernamentale precum FDA din SUA, Public Health England, Institutul Federal Olandez pentru Sănătate Publică şi Mediu (RIVM) şi Institutul Federal German pentru Evaluarea Riscurilor (BfR), au confirmat concluzii importante ale cercetării.

-------------------------------------

Investiţii de 100 de milioane de dolari pentru extinderea capacităţii de producţie a fabricii PMI din Otopeni

PMI pregăteşte investiţii de 100 de milioane de dolari pentru extinderea capacităţii de producţie a fabricii din Otopeni, a declarat, în februarie, Daniel Cuevas, directorul general al Philip Morris România. Investiţiile vor fi realizate în acest an şi în 2023, potrivit oficialilor companiei.

Cuevas a afirmat: "Suntem pe deplin angajaţi în construirea unui viitor fără fum, în beneficiul celor peste un miliard de fumători din întreaga lume, din care aproape 5 milioane sunt în România. Ne transformăm din temelii pentru a îndeplini acest obiectiv. Impactul activităţii noastre este vizibil atât în România, cât şi la nivelul altor pieţe în care consumabilele pentru produsele fără fum fabricate în România sunt exportate. (...) În 2017, PMI a început investiţiile în transformarea unităţii de producţie din Otopeni dintr-o fabrică producătoare de ţigarete într-una care produce consumabile pentru IQOS. 500 de milioane de dolari au fost investiţi în dezvoltarea capacităţilor de producţie, formarea angajaţilor şi implementarea unor soluţii care au vizat sustenabilitatea. Aproape 100 de milioane de dolari au fost investiţi doar în 2021. În prezent, numărul angajaţilor din fabrica din Otopeni a ajuns la aproape 1.000, iar peste 300 de noi locuri de muncă au fost create începând din 2017. La nivel global mai există alte şapte fabrici din lume care produc consumabile pentru IQOS. Dintre acestea, doar trei sunt situate în Uniunea Europeană - România, Grecia şi Italia. În prezent, fabrica din Otopeni este a 2-a fabrică la nivel european din punct de vedere al producţiei de consumabile pentru IQOS, după fabrica din Bologna (Italia - n.r.)".

Un alt obiectiv important al acestor investiţii este ca fabrica din Otopeni să nu mai aibă nicio amprentă din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.

Directorul Philip Morris România a afirmat că se intenţionează extinderea reţelei din retail şi a activităţii comerciale. Potrivit reprezentanţilor companiei, circa 92% din producţia de consumabile pentru produsele fără fum este exportată în 54 de pieţe de pe cinci continente. În 2020, exporturile din România de bunuri care aparţin grupei de produse "Alte tutunuri şi înlocuitori de tutun" au fost în sumă de 669 de milioane de euro, iar acestea sunt constituite preponderent din produse din tutun încălzit.

"Această categorie de produse se situează în top 5 produse agroalimentare exportate din România. În anul 2020, categoria a depăşit valoarea exporturilor de seminţe de floarea-soarelui, în contextul în care ţara noastră este cel mai mare producător de seminţe de floarea-soarelui din UE", a afirmat la rândul său Dragoş Bucurenci, director pe external affairs la Philip Morris România.

Oficialii PMI au afirmat că societatea va continua să investească în portofoliul de produse fără fum al PMI în România, care include dispozitivele IQOS - lansat în anul 2015 - şi "lil SOLID 2.0", lansat la finalul anului 2021. Produsul "lil SOLID 2.0" este dezvoltat de KT&G, principala companie producătoare de tutun şi produse cu nicotină din Coreea de Sud, şi introdus de IQOS în ţara noastră, iar consumabilele pentru aceste dispozitive sunt produse în fabrica Philip Morris România din Otopeni. În plus, fabrica din România a PMI produce consumabile şi pentru ILUMA, ultima generaţie a dispozitivului IQOS lansată în Japonia şi Elveţia.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. ...

    1. Mie mie se pare mai degraba o relatare de la o conferinta, in care se aduc in discutie demersurile mai multor tari catre un viitor mai curat si mai sanatos. Conferinta putea fi in Bucuresti, la Brasov sau la New York...care este problema legata de loc? E imbucurator sa vezi ca exista initiative pentru descurajarea fumatului, mai ales daca ele vin din partea unui producator de tutun...

      crezi ca si taia singuri craca de sub picioare?!!

      eu cred ca doar au gasit alt mod de a castiga mai multi bani 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb