Comisarul european pentru Politică Regională, Corina Creţu, a semnat eşalonarea în două faze a proiectului privind extinderea Liniei 4 de metrou din Bucureşti, secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti, între perioadele de programare 2007-2013 şi 2014-2020, se arată într-un comunicat al Reprezentanţei Comisiei Europene din România.
"Comisarul European pentru Politică Regională Corina Creţu a semnat astăzi, 8 iunie 2016, decizia privind modificarea proiectului major Extinderea Liniei 4 de metrou, secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti. Decizia vizează eşalonarea proiectului în două faze, între perioadele de programare 2007-2013 şi 2014-2020. Faza I este încadrată pentru finanţare europeană în perioada 2007-2013, iar valoarea eligibilă a acesteia este de aproximativ 65 de milioane de euro, din care peste 55 de milioane de euro reprezintă cofinanţare din partea Uniunii Europene", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, valoarea iniţială estimată a întregului proiect este de 97,7 milioane de euro.
"Este un proiect important pentru Bucureşti, pentru transportul public din capitală. Aproximativ 50 de mii de locuitori ai cartierelor Bucureştii Noi şi Chitila se vor bucura de acces direct la sistemul de metrou. Populaţia din nord-vestul Bucureştiului şi cea din oraşele Mogoşoaia, Buftea şi Chitila va beneficia, de asemenea, de acces mai uşor la reţeaua de transport de mare capacitate. Acest proiect va contribui la creşterea confortului locuitorilor Bucureştiului prin decongestionarea traficului şi reducerea poluării", a declarat comisarul european pentru Politică Regională, Corina Creţu.
Extinderea actualei Linii 4 de metrou din Bucureşti cu un segment în lungime de 1,89 kilometri va reduce cu aproximativ 65% timpul de călătorie cu transportul public de-a lungul coridorului corespunzător acesteia şi se estimează că va fi utilizată de peste 3,6 milioane de pasageri pe an.
Acest proiect major face parte din Programul Operaţional ,,Transport", Axa prioritară 1 ,,Modernizarea şi dezvoltarea reţelei de bază TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene" şi se derulează prin Fondul de coeziune.