COSMIN MARINOF, TUI TRAVELCENTER/EUROLINES:  "Din păcate, ţara noastră nu prea există pe harta turistică a lumii"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 29 ianuarie 2016

 "Din păcate, ţara noastră nu prea există pe harta turistică a lumii"

Beneficiarii voucherelor de vacanţă vor merge în concedii, nu vor mai cheltui primele

Cosmin Marinof, directorul naţional de vânzări TUI TravelCenter/Eurolines, ne-a declarat că, din păcate, nu se cunoaşte mai nimic despre România în afara ţării, iar potenţialii clienţi externi nici nu sunt la curent cu oferta turistică a ţării noastre. Domnia sa este de părere că eforturile de promovare sunt minime şi fără importanţă în acest moment. Cu toate acestea, cererea pentru România ca destinaţie turistică înregistrează creşteri an de an, ne-a mai spus domnul Marinof.

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc. Au existat creşteri substanţiale şi în cadrul agenţiei, în ceea ce priveşte vânzările?

Cosmin Marinof: Da, 2015 a fost cel mai bun an din istoria Grupului Eurolines România, care a înregistrat vânzări de peste 100 de milioane de euro. Această cifră s-a atins datorită majorărilor substanţiale la diferite linii de produse, creşterea cea mai mare, de 30%, fiind la vânzările de produse şi servicii turistice.

Reporter: Cât la sută din clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Cosmin Marinof: Cererea pentru România ca destinaţie turistică înregistrează creşteri de la an la an şi este normal să fie aşa. Mizăm, în conctinuare, pe creştere. Peste 16% din vânzările TUI TravelCenter sunt pentru vacanţele şi călătoriile în România, restul procentelor fiind împărţite între cele externe.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015?

Cosmin Marinof: Topul preferinţelor are în continuare România ca lider. "Motorul" creşterilor de vânzări în ţară este în continuare Litoralul, însă majorările cele mai mari s-au înregistrat pentru Delta Dunării şi Transilvania, destinaţii urmate de litoralul românesc, Valea Prahovei sau Bucovina.

Pentru turismul extern, rămân solicitate "ţintele" clasice estivale: Grecia, Turcia, Spania şi Bulgaria, cea din urmă cu o uşoară scădere în 2015, în favoarea litoralului nostru.

Reporter: Situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste) a afectat în vreun fel turismul? S-a schimbat trendul din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Cosmin Marinof: Tunisia a ieşit de la vânzare încă de anul trecut şi este stopată, în continuare, în agenţiile noastre. Egiptul e şi el blocat la vânzare. Sperăm să revenim asupra acestor decizii imediat ce situaţia se va îmbunătăţi. Oricum, situaţia lor nu ne afectează, pentru că nu reprezentau un procent mare din vânzările noastre.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Cosmin Marinof: Trendul rămâne unul ascendent şi estimăm o consolidare a cifrei de afacere şi o creştere de cel puţin 10% a afacerilor Grupului Eurolines România. Continuăm să investim în dezvoltarea reţelei noastre de agenţii, vom deschide noi puncte de lucru, din care două vor fi în Bucureşti. De asemenea, continuăm investiţiile în portalul on-line www.tui-travelcenter.ro, care are, de câteva săptămâni, o nouă interfaţă (optimizată şi pentru mobil). Site-ul este unul complex, care reuneşte toate produsele într-un singur motor de căutare şi comparare.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru anul în curs?

Cosmin Marinof: În anul 2016, pe lista destinaţiilor cu titulatura de "noutate" am introdus cursa charter către insula spaniolă Ibiza. Această nouă destinaţie marca TUI vine pe fondul creşterii cererii generale pentru Spania.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, ţinând cont că voucherele vor putea fi utilizate doar în ţară?

Cosmin Marinof: Da, bineînţeles că vor aduce multe plusuri, atât pentru turismul românesc, cât şi pentru clienţi. Cu ocazia aceasta, românii beneficiari ai voucherelor vor merge în vacanţă la odihnă şi tratament, nu vor cheltui primele pe electrocasnice şi altele. Acesta este principalul beneficiu al tichetelor. În acelaşi timp, România va beneficia de o creştere semnificativă a numărului de turişti, ceea ce ne bucură pe noi toţi.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Cosmin Marinof: Pentru turismul din România, există o singură direcţie, anume creşterea de la an la an. Este imposibil altfel! Avem încredere că turismul românesc va reveni acolo unde îi este locul, în topul ramurilor economiei din România.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Cosmin Marinof: În primul rând, pentru că nu se cunoaşte mai nimic despre România. Practic, din păcate, nu prea existăm pe harta turistică a lumii, potenţialii clienţi externi nu ne cunosc oferta. Sunt câteva proiecte locale ale companiilor private care atrag turişti, dar, în rest, la nivel macro, eforturile de promovare a României sunt minime şi fără importanţă în acest moment.

În acelaşi timp, trebuie schimbată mentalitatea şi atitudinea celor care fac turism în ţara noastră. Focusul trebuie să fie turistul, cu accent pe calitatea serviciilor şi pe oferirea de experienţe memorabile.

Reporter: Nominalizările Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue pot atrage mai mulţi turişti în aceste zone?

Cosmin Marinof: Da, clar vor avea un efect pozitiv pentru ţara noastră. Numărul turiştilor străini se majorează şi sunt optimist în privinţa creşterii incoming-ului românesc. Raportându-ne la aceste nominalizări, recomandăm resortul Valea Verde, localizat în satul Cund din Transilvania (nu departe de Sighişoara), cât şi complexul Green Village, în localitatea Sfântu Gheorghe din Delta Dunării.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Cosmin Marinof: Strategia Grupului Eurolines România pentru următorii ani presupune îmbinarea celor două canale de vânzări importante pentru noi, respectiv cea de retail, din locaţiile din mall, şi de online, pentru care în ultima perioadă există o atenţie sporită din partea noastră. În acelaşi timp, strategia noastră se bazează pe implicarea fiecăruia dintre colegi şi pe munca în echipă. Suntem compania care dezvoltă şi promovează noile standarde de excelenţă în domeniul serviciilor de turism şi transport. Suntem dedicaţi să aducem zâmbete clienţilor şi aceasta rămâne în continuare misiunea grupului nostru.

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb