"Cosmote" România a înregistrat venituri de 117,4 milioane euro, în primul trimestru al anului în curs, în creştere cu 9,4% comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Veniturile din servicii au crescut cu 5,4%, a anunţat, ieri, compania.
EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 44,7%, în perioada menţionată faţă de primele trei luni din 2011, reflectând o strategie comercială de succes, precum şi îmbunătăţiri operaţionale semnificative. Marja EBITDA a fost de 22,1%, cu 5,4 puncte procentuale mai mult. Totodată, ARPU (venitul mediu/utilizator) a crescut cu 9,1%.
În primul trimestru al anului în curs, "Cosmote" România şi-a extins baza de clienţi business, cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită ofertelor corporate competitive.
Numărul total de clienţi ai companiei, inclusiv Zapp, a fost de 6,4 milioane, la sfârşitul lunii martie 2012, proporţia abonaţilor crescând la 23,4%, de la 22,4% în trimestrul întâi 2011. Baza de clienţi 3G a cres-cut cu 74%.
"Cosmote" România investeşte în dezvoltarea lanţului său de distribuţie naţională, reprezentat, la finalul lui martie, de 580 de puncte de vânzare, în întreaga ţară.
Cu o cotă de piaţă de peste 24%, compania va continua să se concentreze pe extinderea segmentelor broadband şi corporate.
În primul trimestru al anului 2012, OTE Group a oferit servicii de telecomunicaţii către aproximativ 20,4 milioane de clienţi, în sud-estul Europei.
• Veniturile "Romtelecom" au scăzut cu 3%
În primul trimestru al lui 2012, "Romtelecom" a înregistrat semnale bune din punct de vedere financiar, reflectate, printre altele, în valoarea EBITDA, de 40,4 milioane euro, precizează un comunicat al companiei.
Scăderea veniturilor este de aproximativ 3%, de la an la an, în comparaţie cu cea de circa 8% înregis-trată anul trecut. Acest rezultat reflectă schimbările în strategia comercială a companiei, diminuarea amortizării şi stabilizarea generală a economiei. De asemenea, în ciuda creşterii costurilor generate de conţinutul TV, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 2,8%, în primul tri-mestru al 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită reducerii personalului şi a costurilor echipamentelor, mai arată co-municatul.
Numărul utilizatorilor de internet şi TV a continuat să crească, ajungând să atingă, împreună, 2,3 milioane, la o rată de creştere care reflectă un comportament mai prudent din partea consumatorilor. Pe segmentul business, "Romtelecom" continuă să fie lider de piaţă pentru segmentele de telefonie fixă, internet fix şi VPN.
Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al "Romtelecom", a declarat: "În timpul primului trimestru, s-au desfăşurat două iniţiative «End2End», care au fost începute la sfârşitul lui 2011. Este de aşteptat ca acestea să aibă un impact semnificativ atât asupra felului în care compania îşi desfăşoară activitatea, cât şi asupra experienţei clienţilor. «End2End» înseamnă revizuirea tuturor proceselor, a fiecărui pas, de la comandarea unui serviciu până la instalarea efectivă a acestuia şi de la înregistrarea unei defecţiuni până la soluţionarea aces-teia. Mai departe, înseamnă corectarea a ceea ce nu merge bine în fiecare dintre aceste faze, cu obiectivul final de a oferi o experienţă mai bună clientului, prin asigurarea unei eficienţe interne crescute".