"Renault" SA, a doua companie auto din Franţa, şi-a redus cu 3,1% vânzările în 2009, pe plan mondial, însă cota sa de piaţă a crescut uşor, cu 0,1%, la 3,7%. Anul trecut, compania a vândut 2,31 milioane de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.
Livrările grupului au fost puternic stimulate de marca Dacia, ale cărei vânzări au sporit cu 91% în Europa, anul trecut. În 2009, cota Dacia pe piaţa europeană a fost de 1,3%.
În ultimul trimestru din 2009, volumul vânzărilor "Renault" în Europa a crescut cu 39%. Numai în luna decembrie, vânzările de autoturisme ale companiei franceze au sporit cu 43%, iar cele de vehicule comerciale uşoare - cu 24%, în condiţiile în care majoritatea economiilor au ieşit din recesiune.
Pentru 2010, grupul "Renault" are ca ţintă creşterea cotei de piaţă la nivel mondial, însă aşteaptă o scădere de 8-10% a pieţei auto europene, din cauza eliminării stimulentelor guvernamentale de pe acest segment.