CRISTIAN PREOTU, DIRECTOR GENERAL: "Sărbătorile de iarnă vor aduce Le Manoir vânzări de 7 milioane lei"

A consemnat RAMONA RADU
Ziarul BURSA #Companii / 3 decembrie 2018

"Sărbătorile de iarnă vor aduce Le Manoir vânzări de 7 milioane lei"

Afacerea creşte cu 10-15% de la an la an

Piaţa produselor gastronomice şi a vinurilor premium din România - stabilă şi într-o creştere constantă

Piaţa produselor gastronomice şi a vinurilor premium din ţara noastră a evoluat foarte mult, în ultima decadă, cererea crescând, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ, consideră Cristian Preotu, director general Le Manoir. Domnia sa apreciază piaţa de profil ca fiind una stabilă şi într-o creştere constantă.

Potrivit domnului Preotu, vânzările realizate în intervalul 15 noiembrie - 31 decembrie, reprezintă aproximativ 35% din cifra de afaceri anuală a companiei, preconizând că anul acesta sărbătorile de iarnă vor aduce vânzări de aproximativ 7 milioane de lei.

Afacerea cu produse premium are o rată de creştere de circa 10-15% de la an la an, a mai afirmat Cristian Preotu, care ne-a vorbit, într-un interviu, despre evoluţia companiei şi despre piaţa de profil.

Reporter: Ce pondere au vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă în totalul vânzărilor anuale realizate de Le Manoir?

Cristian Preotu:Pentru Le Manoir, pe partea de gastronomie, vânzările realizate în intervalul 15 noiembrie - 31 decembrie reprezintă aproximativ 35% din cifra de afaceri anuală a companiei, care include atât partea de vânzare cadouri B2B, cât şi magazinele Comtesse du Barry. Intervalul menţionat este unul extrem de aglomerat pentru noi, atât în ceea ce priveşte clienţii privaţi, cât şi cei corporate, pentru că furnizăm pachete gastronomice şi băuturi fine organizaţiilor ce doresc să îşi răsplătească şi fidelizeze angajaţii, partenerii, clienţii.

Reporter: Cum estimaţi că vor fi vânzările cu ocazia sărbătorilor de anul acesta?

Cristian Preotu:Preconizăm că vor ajunge la aproximativ 7 milioane de lei.

Reporter: Cum a evoluat afacerea în ultimii ani şi ce planuri aveţi pentru anul 2019?

Cristian Preotu:Afacerea creşte cu 10-15% de la an la an, iar portofoliul nostru de produse se diversifică. Suntem întotdeauna în căutare de producători şi artizani noi, din Franţa, Italia, România şi din întreaga lume.

Catalogul Le Manoir de vinuri are peste 1000 de referinţe, pe care le comercializăm.

Anul acesta, am deschis un birou de vânzări la Timişoara, iar acum ne pregătim să mai deschidem unul la Paris, care să se ocupe de vânzarea de vinuri şi produse gastronomice româneşti. Balanţa comercială trebuie echilibrată, iar noi ne bucurăm să avem produsele necesare.

Reporter: Consideraţi că afacerea dumneavoastră şi piaţa de profil, în ansamblul său, se confruntă cu anumite piedici sau provocări?

Cristian Preotu:Provocarea pe care o văd este aceea de a promova calitatea - produse naturale, artizanale. România se confruntă în continuare cu un consum foarte mare de băuturi carbogazoase - ştiu că, în 2017, eram campioni la această categorie, în raport cu alte ţări din Europa de Est, consumul per capita fiind de 71 de litri, dar şi de dulciuri industriale, de proastă calitate sau de alimente care nu au calităţi nutriţionale. Sunt tendinţe pe care nu le putem ignora, dar, după cum spuneam, timpul curge în favoarea noastră, a celor care livrăm produse de calitate, realizate din ingrediente bune, prin tehnici responsabile.

Reporter: Cum este piaţa produselor gastronomice şi a vinurilor premium la noi în ţară, comparativ cu alte ţări? Cum credeţi că va evolua aceasta şi cum aţi caracteriza cererea pe acest segment?

Cristian Preotu:Din 2005, de când am fondat Le Manoir şi până în prezent, am remarcat că piaţa românească a evoluat extrem de mult. Cererea a crescut atât cantitativ, cât şi calitativ, oferta s-a diversificat, există game variate de produse, care se pretează pe diferite bugete şi pe diferite tipologii de consumatori. Aş spune, deci, că piaţa este una stabilă, într-o creştere constantă. Ne ajută mult şi faptul că românii călătoresc şi intră în contact cu produse gastronomice şi băuturi fine, cum sunt vinurile, armagnacul, şampania etc., având, astfel, ocazia să îşi deschidă orizonturile şi să promoveze produse de calitate.

De asemenea, multe produse româneşti, cum sunt vinurile, au avut o creştere calitativă constantă în ultimii ani.

Ca ordin de mărime, bonul mediu de cumpărare scade de la un an la altul, însă creşte frecvenţa de cumpărare - ceea ce este un semn bun, întrucât arată că publicul începe să dezvolte un obicei din a cumpăra produse gastronomice de calitate. La noi, în magazinele Comtesse du Barry, bonul mediu ajunge undeva la 200-250 de lei în timpul anului, iar, în Franţa, acesta este semnificativ mai mic, de aproximativ 150 de lei. Diferenţa este justificată de faptul că, la ei, produsele sunt mai bine difuzate, sunt accesibile cu uşurinţă, iar oamenii frecventează mult mai des aceste epiceries fines.

În zona de corporate, bugetele medii sunt de aproximativ 200 - 250 de lei/cadou, TVA inclus, iar companiile optează pentru variantele de pachete care includ o sticlă de vin, asociată cu ciocolată, terine, foie gras sau dulceţuri artizanale, toate prezentate în cutii elegante. De obicei, ne cer sfaturi, pentru că aceşti clienţi îşi doresc să ofere o experienţă culinară coerentă, în care produsele să se pună în evidenţă şi să se potrivească perfect.

Clienţii români fac tot mai mult diferenţa între produsele propuse de magazinele Comtesse du Barry şi cele de supermarket, ambalate frumos, dar slabe, din punct de vedere al calităţii. Este nevoie de eforturi pentru a populariza alimentele corecte şi a convinge consumatorii, însă timpul curge, în mod cert, în favoarea produselor de calitate, realizate din ingrediente bune, de către artizani şi producători serioşi, de încredere.

Reporter: Sunt clienţii români la fel de pretenţioşi şi/sau educaţi, precum cei din Vest, din acest punct de vedere?

Cristian Preotu:Este dificil să faci astfel de comparaţii între popoare, pentru că ne raportăm la alte repere culturale şi istorice. De exemplu, francezii cumpără de fiecare dată puţin, exact cât au nevoie pentru o masă, deoarece ei nu sunt obişnuiţi să stocheze.

Important este că românii interacţionează cu alte culturi, că ies din ţară, descoperă produse artizanale sau gourmet, îşi cultivă respectul şi aprecierea pentru ele, popularizându-le. Mai mult, mă bucur să văd că şi persoanele cu venituri medii, care pornesc, să spunem de la 700-800 de euro/lună, descoperă că se pot bucura de un vin bun, la un preţ corect, de 50 de lei, sau de o ciocolată nobilă, de plantaţie, la 20-30 de lei şi optează pentru calitate, în locul cantităţii.

În plus, tot mai mulţi încep să înţeleagă că nu doar alimentele pe care le achiziţionezi sunt importante, ci şi locul de unde le iei. Modul în care aceste produse sunt transportate şi stocate este vital. Un vin oricânt de bun, indiferent de nivelul său de calitate, va fi distrus dacă este ţinut la o temperatură nepotrivită. Din nefericire, însă, până nu deschide sticla, clientul nu va remarca acest lucru, aşa că recomandarea mea este să cumpăraţi întotdeauna de la magazine şi furnizori în care aveţi încredere.

Reporter: Care sunt principalele oportunităţi pe care le oferă piaţa autohtonă, în prezent?

Cristian Preotu:Românii sunt din ce în ce mai preocupaţi de alimentaţia lor, de ingredientele şi informaţiile nutriţionale ale fiecărui produs etc., iar acest lucru oferă oportunităţi celor care activează în domeniul gastronomiei şi vinurilor de calitate. Mai mult, simt că publicul caută experienţe complexe, chiar şi atunci când cumpără pentru consum propriu, acasă. Văd aceste tendinţe atât la consumatorii din Bucureşti, Cluj, Timişoara, cât şi la cei din oraşele mai mici.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb