Un studiu efectuat de Deloitte România pune în evidenţă un comportament surprinzător al românilor faţă de cumpărăturile prilejuite de apropiatele sărbători de Crăciun. Deşi 46% dintre români spun că economia este în recesiune şi se aşteaptă chiar la o înrăutăţire a situaţiei în 2009, 45% dintre conaţionalii noştri declară că intenţionează să-şi mărească sumele cheltuite de Crăciun, 50% dintre ei considerând că declinul financiar nu va avea un impact direct asupra situaţiei lor personale.
"Acest studiu arată că proverbialul apetit al românilor pentru cumpărături, deşi se menţine ridicat, se reorientează treptat către o abordare mult mai matură", declară George Mucibabici, preşedintele Deloitte Romania. "Este un mesaj important pentru operatorii de retail. Consumatorii vor produse folositoare, dar vor, în acelaşi timp, să profite şi de oferte speciale. În plus, înainte de achiziţii caută cât mai multe informaţii şi vor să obţină cel mai bun raport calitate - preţ".
Companiile de retail vor fi nevoite să satisfacă dorinţele consumatorilor, dat fiind că ofertele speciale şi cumpărăturile realizate în perioadele de dinainte şi după Crăciun reprezintă 78% din totalul cumpărăturilor din România.
Un alt aspect interesant pus în evidenţă de studiul Deloitte se referă la faptul că 69% dintre români preferă brandurile premium şi nu sunt interesaţi de magazinele de discount.