CURTEA EUROPEANĂ DE CONTURI RECOMANDĂ PENTRU PERIOADA 2021-2027: Fondurile de coeziune au nevoie de garanţii suplimentare

I.Ghe.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 1 noiembrie 2018

Regulile propuse pentru fondurile de coeziune după 2020 vor fi mai simple şi mai flexibile, dar Curtea Europeană de Conturi Europeană avertizează că sunt necesare garanţii suplimentare. Potrivit unui aviz publicat ieri, Curtea formulează o serie de sugestii legate de asigurarea conformităţii cu normele şi a unui impact real al cheltuielilor efectuate de statele membre.

Propunerea de regulament de stabilire a unor dispoziţii comune pentru perioada 2021-2027 acoperă şapte fonduri de investiţii în dezvoltarea regională şi ocuparea forţei de muncă, în securitate şi protecţia frontierelor, precum şi în măsuri de sprijin pentru migranţi în statele membre ale UE. Suma alocată pentru toate aceste fonduri stabilită de Comisia Europeană este 360 miliarde euro, adică o treime din bugetul total al UE pentru perioada 2021-2027. Regulamentul stabileşte obiective comune de politică, defineşte alocarea fondurilor între statele membre şi instituie norme în materie de programare şi de punere în aplicare a politicilor.

Iliana Ivanova, membru al Curţii Europene de Conturi susţine:

"În ansamblu, evaluarea noastră arată că propunerea Comisiei a reuşit să simplifice textul, dar accentul pus pe raportul costuri-beneficii nu a fost consolidat, iar mecanismele de asigurare a răspunderii au fost slăbite considerabil în anumite privinţe. Curtea formulează 58 de propuneri în atenţia legiuitorilor şi a Comisiei. Dacă vor fi preluate, acestea vor contribui la creşterea eficacităţii şi a eficienţei politicii de coeziune".

În cuprinsul avizului, Curtea salută eforturile continue depuse de Comisia Europeană în vederea simplificării. Implementate corespunzător, aceste eforturi au potenţialul de a reduce sarcina administrativă şi de a deplasa înspre rezultate accentul pus în prezent pe resurse. Cu toate acestea, în opinia Curţii, o serie de dispoziţii sunt neclare, situaţie care poate duce la interpretări diferite, cu un impact negativ asupra securităţii juridice. Curtea mai avertizează că simplificarea nu ar trebui să ducă la riscuri mai mari de nerespectare a normelor sau să împiedice utilizarea optimă a fondurilor disponibile ale UE, care sunt limitate.

În documentul Curţii se arată că, în loc să lege cheltuielile de o strategie aplicabilă la nivelul UE, propunerea Comisiei conţine cinci obiective de politică de nivel înalt. Aceste obiective nu sunt însă concepute pentru a fi transpuse în rezultate sau ţinte măsurabile la nivelul UE. În consecinţă, Curtea avertizează că există riscul ca reforma propusă să fie şi mai puţin axată pe performanţă decât în perioada 2014-2020.

Totodată, Curtea subliniază că propunerea de regulament transferă către statele membre responsabilităţi suplimentare pentru gestionarea şi controlul fondurilor UE. Limitarea - sau chiar eliminarea - supravegherii de către Comisie a modului în care statele membre cheltuiesc fondurile UE ar putea pune în pericol progresele realizate în ultimii ani în ceea ce priveşte reducerea nivelului de cheltuieli neconforme şi ineficace în domeniul coeziunii, mai avertizează Curtea.

Avizul Curţii Europene de Conturi Europeană contrazice afirmaţiile făcute de premierul Viorica Dăncilă, în urmă cu două zile, la Bucureşti, cu prilejul unei conferinţe pe fondurile de coeziune. Cu acel prilej, şeful Guvernului a declarat că susţine simplificarea normelor de gestiune şi control, ceea ce va duce la eficientizarea proceselor în implementarea politicilor de coeziune, dar doreşte ca "auditul să se bazeze pe încredere, prevenţie, predictibilitate şi acţiunile de control să se axeze doar pe conformitatea procedurilor şi documentelor, nu şi pe detaliile financiare".

La 29 mai 2018, Comisia a publicat o propunere de regulament de stabilire a unor dispoziţii comune pentru şapte fonduri ale UE în următoarea perioadă de programare - 2021-2027: Fondul european de dezvoltare regională (FEDR), Fondul social european plus (FSE+), Fondul de coeziune (FC), Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime (FEPAM), Fondul pentru azil şi migraţie (FAMI), Fondul pentru securitate internă (FSI) şi Instrumentul pentru managementul frontierelor şi vize (IMFV). Responsabilitatea pentru gestionarea acestor fonduri este împărţită între Comisie şi statele membre.

Următorul aviz pe care Curtea Europeană de Conturi Europeană îl va da publicităţii pe 7 noiembrie este cel pentru Politica Agricolă Comună pentru perioada 2021-2027.

Avizul nr. 6/2018 al Curţii Europene de Conturi Europene referitor la propunerea Comisiei din 29 mai 2018 privind regulamentul de stabilire a unor dispoziţii comune este disponibil pe site-ul eca.europa.eu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb