Producătorul auto german "Daimler" AG, care deţine marca Mercedes-Benz, a raportat creşterea cu 39% a profitului în ultimul trimestru din 2011, pe fondul cererii record pentru autoturismele SUV Mercedes clasa M.
Câştigul înainte de interese minoritare şi taxe a ajuns la 2,18 miliarde euro (2,9 miliarde dolari), de la 1,56 miliarde euro în perioada octombrie - decembrie 2010. Analiştii estimau 2,17 miliarde euro.
Vânzările "Daimler" a sporit cu 10% în perioada de raportare, la 29,1 miliarde euro.
Pe întreg anul trecut, profitul societăţii a crescut cu 29%, la 6,03 miliarde euro, iar vânzările - cu 9%, la 106,5 miliarde euro. Compania propune un dividend de 2,20 euro pentru 2011, mai mare faţă de cel din anul precedent - 1,85 euro/titlu.
"În 2011 am înregistrat cele mai bune rezultate în termeni de unităţi vândute, venituri şi profit net. Toate diviziile noastre au contribuit la acest succes", a declarat directorul general al "Daimler", Dieter Zetsche.
Pentru 2012, "Daimler" anticipează o creştere globală a industriei auto de 4%, susţinută în principal de pieţele emergente din Asia.