"Samsung Electronics" Co., cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, a înregistrat, în trimestrul al treilea din anul curent, cea mai mare scădere a profitului său operaţional din 2009 până în prezent, respectiv 60%, ca umare concurenţei de pe piaţă.
Profitul operaţional al grupului a ajuns la 4.100 miliarde de woni (3,8 miliarde de dolari) în perioada iulie-septembrie din acest an, de la 10.200 miliarde woni în intervalul similar din 2013. Vânzările companiei au scăzut cu 20% în ritm anual, la 47.000 de miliarde de woni. Analiştii anticipau 50.300 de miliarde woni.
Samsung nu a prezentat date despre profitul net sau informaţii pe divizii, întrucât rezultatele auditate vor fi publicate către finele acestei luni.
"Samsung" intenţionează să lanseze o serie de dispozitive noi, ca să-şi menţină poziţia de lider al pieţei, după ce "Apple" Inc. din SUA a început să câştige noi clienţi în urma lansării unor smartphone-uri cu ecran mai mare. Până în prezent, această caracteristică i-a asigurat producătorului modelului Galaxy un număr semnificativ de utilizatori.
În plus, "Samsung" se confruntă cu scăderea livrărilor de echipamente pe două pieţe mari, China şi India, unde producătorii locali au început să ofere smartphone-uri la preţuri mai mici decât grupul sud-coreean.