China a aprobat 152 de proiecte de infrastructură, de la sfârşitul anului 2012 şi până în prezent, anunţă agenţia Reuters.
Valoarea totală a proiectelor este de 549,39 miliarde de dolari şi presupun dezvoltarea infrastructurii în regiunile situate în vestul ţării asiatice, a declarat, ieri, Xiao Weiming, şeful Biroului de Dezvoltare occidentală al Comisiei Naţionale pentru Dezvoltare şi Reformă de la Beijing.
China a investit masiv în infrastructura de transport în încercarea de a stimula dezvoltarea economică şi de a integra mai bine regiunile occidentale îndepărtate.
52 de proiecte majore au fost deja finalizate, iar restul de 100 vor fi terminate până în anul 2023. Proiectele includ 12 noi aeroporturi, la un cost total de 162,4 miliarde de yuani, drumuri şi căi ferate, instalaţii de deviere a apei şi centrale hidroelectrice.
Până în 2023, regiunile occidentale ale Chinei vor avea încă 8.751 kilometri de autostrăzi, 3.219 de kilometri de cale ferată de mare viteză şi 187 de gigawaţi de capacitate de nouă generaţie.
Extinsele regiuni occidentale ale Chinei sunt sensibile din punct de vedere politic şi includ provinciile Tibet, Xinjiang şi Mongolia Interioară, precum şi provinciile Sichuan şi Yunnan, acestea contribuind cu 20% la produsul intern brut al ţării.
Xiao Weiming a declarat că rata de creştere economică în regiunile occidentale a încetinit în prima jumătate a acestui an, din cauza scăderii investiţiilor în active fixe. Înaltul oficial chinez a spus că regiunile se străduiesc să găsească noi puncte de intrare în sectorul productiv din China şi se confruntă cu constrângeri din ce în ce mai mari asupra terenurilor şi capitalului.
Conform lui Xiao Weiming, regiunile din vest ar trebui să consolideze legăturile economice cu ţările vecine din Asia Centrală şi de Sud-Est şi să depună eforturi pentru a diminua dependenţa lor de industriile grele.