Trei operatori de transport feroviar vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, se arată într-un comunicat de presă remis Redacţiei de către Compania Natională de Căi Ferate CFR SA.
Este vorba despre 36 de perechi de trenuri (72 de garnituri) care sunt incluse şi în noul Mers al Trenurilor ce va intra în vigoare în 13.12.2020 şi va fi valabil până în 11.12.2021.
Legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroportul de CFR Călători cu 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 - 10:16 şi 22 trenuri, între orele 14:30 - 24:00.
Operatorul privat Regio Călători va trimite pe tronsonul respectiv 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 - 05:36 şi 8 trenuri, între orele 09:50 - 14:56, în timp ce operatul privat Transferoviar Călători asigură transportul spre Aeroportul Otopeni cu 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 - 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 - 14:16 şi 2 trenuri în intervalul 20:30 - 21:36.
Aceste intervale orare au ca referinţă orele de plecare/sosire din/în staţia Bucureşti Nord.
Durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens (24h/24h).
Amintim faptul că, pentru asigurarea legăturii directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare: dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la bugetul de stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi bugetul de stat).