Compania aeriană Carpatair va închide cursele operate pe Aeroportul Cluj, precum şi baza operaţională, din cauza unui conflict cu directorul general al aerogării, David Ciceo, care a declarat ieri că piloţii operatorului au încercat să decoleze fără să cureţe avioanele de zăpadă şi gheaţă. "Carpatair va informa autorităţile aeronautice despre abuzul şi atacul la imagine al Aeroportului Cluj şi va solicita des-păgubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaraţiile defăimatoare şi insinuările faţă de politica de siguranţă a companiei Carpatair. Se vor solicita despăgubiri şi pentru întârzierea nemotivată a zborului Cluj-Timişoara de azi (n.r. ieri). Urmare a conflictului grav la care s-a ajuns, Carpatair a decis astăzi (n.r. ieri) închiderea zborurilor Cluj-Timişoara după o perioadă de 12 ani", se arată într-un comunicat al Carpatair.
Compania susţine că David Ciceo "încearcă să hărţuiască în disperare Carpatair" din cauza unei plângeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeană în legătură cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair.
Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, ieri, că piloţii companiei Carpatair au pus vieţile pasagerilor în pericol prin refuzul acestora de a degivra avioanele şi că va sesiza Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), informează Mediafax .
Ciceo a spus: "Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol până a ieşit soarele şi a topit gheaţa. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să degivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curăţat de gheaţă. Pasagerii pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor".
Închiderea bazei operaţionale Carpatair de la Cluj va duce la des-fiinţarea a aproximativ 20 locuri de muncă.
Potrivit Carpatair, degivrarea este o operaţiune care ţine strict de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi că aceasta se aplică în func-ţie de condiţiile meteorologice de la aeroportul de plecare.
"În această dimineaţă (n.r. ieri) vremea la aeroportul Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesară. Pentru o înţelegere mai clară a situaţiei subliniem că standardele de siguranţă ale Carpatair sunt în strictă conformitate cu cerinţele şi reglementările europene EASA, respectarea acestora pe plan naţional fiind în sarcina AACR. Piloţii şi personalul tehnic Carpatair sunt instruiţi să respecte strict aceas-tă politică şi întotdeauna pun pe primul loc siguranţa pasagerilor. Insinuările aduse la adresa echipajelor de zbor Carpatair de către David Ciceo fac parte din scenariul său de razbunare", se arată în comunicatul operatorului aerian.
Compania susţine că David Ciceo "încearcă să hărţuiască în disperare Carpatair" din cauza unei plângeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeană în legătură cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair.
În comunicat se mai spune că declaraţiile referitoare la zborul de sâmbătă fac parte din acelaşi scenariu şi sunt lipsite de adevăr, demonstrând o dată în plus intenţia reală a conducătorului aeroportului Cluj de a cauza cu orice preţ prejudicii de imagine companiei Carpatair pentru îndrăzneala denunţării schemelor frauduloase a ajutoarelor de stat ilegale acordate unui concurent.
Carpatair mai are depusă o plângere la Comisia Europeană referitoare la ajutoare de stat între Aeroportul din Timişoara şi competitorul său compania low-cost Wizz Air. Ancheta se află în derulare.
Înfiinţată în 1999, Carpatair operează pe 10 aeroporturi interne şi 19 externe. Numărul total al zborurilor regulate ale companiei depăşeşte 360 pe săptămână, spre 27 de destinaţii din 8 ţări.