Noul guvern bulgar care a promis o reformă în administraţie are intenţia să desfiinţeze agenţiile de stat, scrie cotidianul sofiot Sega. Este vorba despre cele 11 agenţii de stat din Bulgaria care vor deveni direcţii în ministere sau agenţii executive. Reforma a fost propusă de ministrul Finanţelor, Simeon Diankov, care a motivat că în acest fel va fi clar cine îşi asumă răspunderea pentru activitatea structurii respective şi acesta va fi ministrul.
Un alt scop al reformei este ca funcţionarii să iasă din Sofia şi să se ducă în provincie unde vor fi mai utili. În prezent, 80% dintre angajaţii acestor agenţii de stat sunt la Sofia, iar restul de 20% în toate celelalte oraşe ale ţării. În opinia ministrului bulgar, proporţia trebuie să fie 30% la Sofia şi 70% în provincie.
În Bulgaria există peste 65 agenţii, dar Diankov s-a referit doar la cele 11 de stat, cele naţionale şi executive urmează să-şi păstreze statutul.
"Cea mai mare minciună a lui Serghei Stanişev a ieşit la iveală", titrează Standart. Fostul guvern ştia că bugetul este pe roşu, dar a ascuns această informaţie, susţine ziarul. Acesta dispune cu stenogramele din două şedinţe ale guvernului din 7 şi 9 iulie. La aceste şedinţe, fostul ministru al Finanţelor, Plamen Oreşarski, spune: "Statul este pe zero, sau chiar sub zero". Dar colegul său, ministrul Dezvoltării Regionale, Asen Gagauzov, propune executivului să nu recunoască acest lucru public, iar premierul Stanişev acceptă această propunere. Astfel, înainte de alegerile de pe 5 iulie, foştii guvernanţi susţineau că statul se află într-o stare foarte bună. Astăzi este evident că acest lucru nu era adevărat nici pe departe, scrie şi Standart, citat de Agerpres.
Din cauza crizei, guvernatorii celor 28 de regiuni din Bulgaria sunt nevoiţi să renunţe la multe cheltuieli reducând administraţia pe care o conduc. Guvernatorul regiunii Dobrici, Jeleazko Jeleazkov, de exemplu şi-a disponibilizat şoferul şi îşi va conduce singur maşina de serviciu. Alţii renunţă la secretare. Cel mai mult se economiseşte însă la consumabile, pentru că până acum au fost cheltuiţi mulţi bani pe hârtie, pixuri şi dosare, explică guvernatorii care au fost numiţi după instalarea noului guvern.