Anul trecut a marcat un trend pozitiv pe piaţa locală a spaţiilor comerciale, potrivit unui comunicat al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox. Documentul arată că ţara noastră a fost printre fruntaşele Europei în ceea ce priveşte consumul din centrele comerciale.
"După patru ani marcaţi de o luptă în repoziţionarea şi consolidarea reţelelor, perioada în care multe branduri şi-au revizuit strategia de expansiune, 2014 a adus o îmbunătăţire a consumului, aspect care a relaxat situaţia multor retaileri", conform sursei citate.
Sebastian Mahu, şeful departamentului de administrare a proprietăţilor din cadrul DTZ Echinox, a declarat: "Observăm o atenţie sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia şi Turcia, care, atingând un plafon maxim în ţările de origine, decid să se extindă în ţara noastră datorită similarităţilor consumatorilor, dar şi datorită unei stabilităţi economice validate în ultimii ani".
Reprezentanţii DTZ susţin că există toate premisele ca 2015 să aducă o nouă creştere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri pe plan local.
Anul trecut, Shopping City Suceava a avut afaceri în creştere cu 11,76% în comparatie, cu 2013, ultimele trei luni fiind motorul principal al creşterii. Aceleaşi rezultate pozitive au fost înregistrate şi la Felicia Iaşi, unde luna noiembrie 2014 a adus o creştere de 14,85% a cifrei de afaceri faţă de perioada similară din 2013, potrivit DTZ.
Totodată, la Promenada Târgu Mureş creşterea a fost de 12,68% pentru 2014, iar la Uvertura Botoşani cifra de afaceri s-a mărit cu 12,94%.