DUPĂ CE ŞI-A EXTINS FLOTA CU TREI NAVE NOI Grup Servicii Petroliere are în plan investiţii de 1,2 miliarde dolari

DAN NEDELCU, Constanţa
Ziarul BURSA #Companii #Industrie Extractivă / 22 septembrie 2014

Gabriel şi Gina Comănescu

Gabriel şi Gina Comănescu

Grup Servicii Petroliere are cinci nave în construcţie, în China

Compania a făcut investiţii de peste un miliard de euro, în cei 10 ani de activitate

Grup Servicii Petroliere (GSP), companie controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu, are în plan investiţii totale de 1,2 miliarde de dolari pentru cumpărarea de vase şi platforme de foraj, cu fonduri asigurate inclusiv de bănci din China.

Compania a achizitionat, în acest an, trei noi nave, "GSP Altair", "GSP Pegasus" şi "GSP Centaurus", cărora le-a făcut botezul oficial vineri, la Constanţa. Acestea întregesc flota GSP la 13 nave de asistenţă pentru industria marină de petrol şi gaze, care a devenit astfel cea mai mare flotă privată de acest gen din Marea Neagră. Cele trei nave au fost construite anul acesta în şantierul "Fujian Mawei Shipbuilding" (China). Ele au fost achiziţionate printr-un contract de leasing financiar (bareboat) în parteneriat cu două bănci din China, ţară care asigură soluţii financiare pentru armatori, şi au fost clasificate de American Bureau of Shipping (ABS). O a patra navă de acelaşi tip va sosi la Constanţa în luna decembrie 2014 sau ianuarie 2015.

Gabriel Comănescu, preşedintele GSP, a declarat că preţul mediu pe navă a fost de 35 milioane de dolari şi că alte patru nave de tip anchor hundling supplay vessel, cu valoarea de 70 milioane de dolari fiecare, urmează sa fie livrate companiei începând de anul viitor.

Totodată, GSP vrea să investească 600 milioane de dolari într-o platformă nouă de foraj marin, capabilă să foreze în apă adâncă, precum şi o platformă evaluată la 200 milioane de dolari.

Echipate cu tehnologie de ultimă generaţie, "GSP Altair", "GSP Pegasus" şi "GSP Centaurus" vor intra în serviciu, într-o primă fază, în Marea Neagră, urmând să aprovizioneze industria marină cu echipament petrolier, produse speciale sau cu mărfuri generale vrac, noroi de foraj etc. Din flota GSP mai fac parte nave folosite pentru operaţiuni de papionaj (AHTS), asistenţă şi aprovizionare, depoluare, evacuare medicală de urgenţă, transport de personal.

Preşedintele GSP a precizat: "Achiziţia celor trei noi nave face parte din strategia companiei noastre privind extinderea şi modernizarea flotei, ceea ce ne permite să ne menţinem în topul jucătorilor din industria de profil din Marea Neagră şi, în acelaşi timp, să accesăm noi clienţi. Trei dintre noile nave vor opera în Marea Neagră, pentru LukOil şi ceilalţi operatori, ca nave suport pentru platforme marine. Cea de-a patra va pleca în Mexic, împreună cu barja "Bigfoot 1". Următoarele patru nave vor fi folosite în contractele GSP din Mexic, respectiv din nordul Rusiei, ca suport pentru platforma Saturn". Gabiel Comănescu a mai declarat că GSP va începe operaţiuni şi în Africa de Vest de anul viitor, în această perioadă derulându-se negocierea contractului cu doi mari operatori mondiali.

Compania Grup Servicii Petroliere furnizează servicii integrate pentru industria offshore de petrol şi gaze, în următoarele domenii de activitate: foraj marin, construcţii marine, construcţii hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare şi căutare pe mare, intervenţie în caz de poluare şi instruire. GSP operează o flotă diversificată, relativ nouă (cea mai veche navă este construită în 1993 şi cea mai veche platformă în 1984), care include 13 nave multifuncţionale, 8 platforme de foraj marin, trei nave tehnice mari pentru construcţii marine şi două macarale plutitoare de mare tonaj. Pe parcursul celor zece ani de existenţă, compania a făcut investiţii de peste un miliard de euro şi a derulat proiecte internaţionale în Marea Neagră, Marea de Azov, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic şi în zonele arctice. Printre clienţii companiei se numără Petrom OMV, ExxonMobil, Gazprom, TPAO, PEMEX, Petroceltic, Wintershall, Chevron.

"GSP Altair", "GSP Centaurus", şi "GSP Pegasus" asigură 180 locuri de muncă directe pe an, iar echipajele sunt în totalitate româneşti, politica GSP fiind aceea de a folosi exclusiv navigatori români. În plus, prin programul "Cadetul", compania asigură anual locuri de practică pentru 50 de cadeţi, absolvenţi ai Academiei Navale "Mircea cel Bătrân".

Gabriel Comanescu a declarat că cele trei nave nou achiziţionate sunt înmatriculate sub pavilion Malta, "unde fiscalitatea în domeniu se rezumă la taxa pe tonaj". Domnia sa a adăugat: "Din nefericire, în pavilionul românesc nu avem aşa ceva. Ca să putem opera în porturile UE am preferat un pavilion din comunitatea europeană".

Fiecare dintre cele trei noi nave achizitionate are cate 87,02 metri lungime, 18,80 m lăţime, o suprafaţă de 1.000 mp pe punte, un pescaj de 5,80 metri (cu încărcătura maximă), capacitatea de 5.154 tdw şi un echipaj de 52 persoane. Ele ating viteza maximă de 14,50 noduri, pot naviga pe o mare agitată de până la forţa 6 şi dispun de un sistem duplex de poziţionare dinamică, ceea ce le asigură o mare manevrabilitate. "GSP Pegasus" este echipată în plus cu o macara electro-hidraulică de 100 de tone, clasificată conform registrului DnV (Det Norske Veritas), destinată operaţiunilor submarine de inspecţie, întreţinere sau construcţii uşoare. Macaraua poate opera în condiţii meteo extreme, la temperaturi între -20 şi +45EC.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb