Revolut a depăşit pragul de 1 milion de utilizatori în ţara noastră, după o creştere de 400% în a doua jumătate a anului 2019, conform unui comunicat de presă. Acesta arată că România devine a doua cea mai mare piaţă pentru Revolut, după Marea Britanie, ocupând poziţia secundă şi în topul pieţelor cu cea mai rapidă creştere şi fiind urmată de Franţa, Polonia şi Irlanda.
Fintech-ul britanic a înregistrat o creştere record pe piaţa locală şi a des-chis, în medie, 3.300 de noi conturi zilnic, în ultima jumătate de an.
Irina Nicoleta Scarlat, Head of Growth CEE - Revolut, a declarat: "Creşterea înregistrată pe piaţa din România confirmă faptul că le-am oferit românilor un mod mai bun, mai sigur şi mai eficient de a-şi gestiona banii şi de a-şi organiza întreaga viaţă financiară, de la cheltuieli curente la investiţii. Peste 1 milion de români au încredere în noi, iar acest lucru presupune în primul rând o responsabilitate: să continuăm să îmbunătăţim serviciile oferite, precum şi să diversificăm portofoliul, oferind în acelaşi timp un serviciu financiar semnificativ mai bun, care rezolvă probleme reale pentru utilizatorii noştri. Suntem hotărâţi să devenim din ce în ce mai buni şi suntem recunoscători fiecărui utilizator în parte: utilizatorii noştri sunt cei mai puternici ambasadori de brand şi datorită lor suntem astăzi aici. Suntem încrezători că acesta este doar începutul şi că vom continua să creştem împreună, atât pe piaţa din România, cât şi în străinătate".
Vârsta medie a utilizatorilor Revolut din ţara noastră a crescut de la 32 la 34 de ani, iar cei mai mulţi provin din mediul urban, Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi fiind oraşele unde se află majoritatea dintre aceştia.
De la lansarea Revolut pe piaţa locală, în mai 2018, utilizatorii români au efectuat peste 58 de milioane de tranzacţii, cu o valoare totală ce depăşeşte 3,8 miliarde euro. "Dacă imediat după lansare Revolut era folosit ca un card de călătorii, acum românii îl folosesc zi de zi", subliniază comunicatul citat. 62% dintre tranzacţii sunt efectuate în ţară, iar comercianţii preferaţi sunt Uber, Carrefour, Lagardere Travel Retail, McDonald's şi Auchan.
În topul ţărilor unde utilizatorii Revolut plătesc cu cardul se numără Ungaria, Italia, Marea Britanie şi Germania. "Călătoriile sunt, de altfel, unul dintre principalele obiective pentru care românii strâng bani cu ajutorul Vaults, una dintre cele mai îndrăgite funcţionalităţi ale aplicaţiei, care le permite să rotunjească tranzacţiile efectuate pentru a economisi mărunţişul rămas", mai arată sursa citată. Conform acesteia, doar anul trecut au fost deschise peste 214.000 de puşculiţe digitale Vaults în care au fost depozitate peste 58 de milioane de euro.
Utilizatorii români folosesc Revolut şi pentru serviciul de tranzacţionare de acţiuni fără comisioane, care le oferă posibilitatea de a investi în acţiuni ce aparţin unui număr de peste 300 de companii din Statele Unite ale Americii listate la New York Stock Exchange şi NASDAQ. Clienţii Metal, care beneficiază de această funcţionalitate, au investit până acum peste 12 milioane de euro în acţiuni cu ajutorul Revolut, iar companiile preferate au fost Tesla, Apple, Microsoft, Advanced Micro Devices, Amazon şi Facebook.
Utilizatorii Revolut pot opta pentru unul dintre cele trei planuri tarifare dis-ponibile: Standard, Premium sau Metal. În timp ce toţi utilizatorii pot des-chide un cont în doar câteva minute şi pot plăti în peste 150 de monede la un curs de schimb valutar excelent, abonamentele Premium şi Metal vin la pachet cu beneficii suplimentare, cum ar fi: asigurare medicală de călătorie în străinătate, acces în lounge-urile din aeroporturi, inclusiv acces gratuit cu SmartDelay atunci când zborurile au întârzieri, tranzacţionare de acţiuni fără comisioane, concierge şi până la 1% cashback.
Revolut are planuri ambiţioase pentru acest an atât în România, cât şi în străinătate, subliniază comunicatul de presă. Compania urmează să lanseze un produs special dedicat tinerilor, care le va permite adolescenţilor să îşi gestioneze mai bine banii, sub supravegherea părinţilor. Între timp, Revolut îşi continuă expansiunea globală, urmând ca în lunile următoare să se lanseze pe noi pieţe cum ar fi Statele Unite ale Americii, Japonia şi Noua Zeelandă.
Înfiinţat în 2015, fintech-ul Revolut poate fi utilizat prin intermediul celor trei tipuri de abonamente - Standard, Premium sau Metal, fiecare dintre ele având funcţionalităţi diferite.