Producătorului britanic de medicamente "GlaxoSmithKline" Plc (GSK) a decis, la finele săptămânii trecute, să se retragă din cursa pentru cumpărarea diviziei de îngrijire a sănătăţii consumatorilor din cadrul gigantului american "Pfizer" Inc., după un gest similar făcut, miercuri, de producătorul britanic de bunuri de larg consum "Reckitt Benckiser Group" Plc.
Mişcarea a fost surprinzătoare, în condiţiile în care, potrivit Reuters, GSK era ofertantul preferat pentru divizia "Pfizer".
Vineri, GSK a anuţat că renunţă la licitaţia pentru divizia în cauză, care i-ar putea aduce companiei americane până la 20 de miliarde de dolari.
"Vom continua să analizăm oportunităţile care ar putea accelera strategia noastră, iar ele trebuie să îndeplinească criteriile privind returnarea de profituri acţionarilor şi să nu compromită priorităţile noastre referitoare la alocarea capitalului", a declarat Emma Walmsley, directorul executiv al GSK.
Vineri, "Pfizer" a informat că va evalua, încontinuare, potenţialele alternative pentru divizia amintită, care include desprinderea acesteia, vânzarea şi chiar păstrarea sa. "Nu am luat deocamdată o decizie, dar vom hotărî în 2018", a declarat un purtător de cuvât al companiei americane.
Amintim că, în februarie anul acesta, Reuters informa, citând surse anonime, că GSK şi "Reckitt Benckiser" au depus oferte neangajante pentru divizia "Pfizer", iar alte potenţiale părţi interesate au renunţat să intre în cursa finală. "Reckitt" a renunţat pe motiv că propunerea sa se referea doar la o parte din afacerea "Pfizer", nu la divizia integrală.
Conform unei surse, compania britanică a fost interesată în principal de achiziţia mărcii Advil, analgezic produs de "Pfizer".
Divizia de îngrijire a sănătăţii consumatorilor din cadrul companiei americane mai include branduri precum ChapStick (balsam de buze), Centrum (multivitamine) şi Robitussin (sirop expectorant).