Reporter: Cum apreciaţi situaţia economică pe care o traversăm?
Stefano Albarosa: Perioada pe care o traversăm este una dificilă şi de mare incertitudine, în special din perspectiva siguranţei fiecăruia dintre noi, ceea ce este cel mai important. Este de asemenea o perioadă cu multe provocări pentru mediul de business care a trebuit să se readapteze.
În domeniul vehiculelor comerciale am cunoscut o scădere semnifictivă a volumelor totale în primele trimestre, sperând într-o revenire în perioada ce urmează. În cazul Cefin Trucks, faptul că principalele segmente în care suntem lideri - cel al vehiculelor de construcţii şi al celor municipale - au crescut, a fost pentru noi un avantaj.
De asemenea, cred cu tărie că dezvoltarea unei infrastructuri moderne va fi cheia dezvoltării economice ulterioare în România. Acesta este un concept dovedit a fi de succes atât la nivel mondial, cât şi în România. Îmi place să menţionez dezvoltarea spaţiilor industriale şi logistice din Timişoara. Dacă înainte de construirea autostrăzii care leagă Timişoara de Ungaria (+/- acum 5 ani) dezvoltările de spaţii au fost de +/- 75.000 mp, de la acel moment au fost de peste 350.000 mp.
Reporter: Cum estimaţi că va evolua sectorul autocamioanelor în acest an, având în vedere actualul context?
Stefano Albarosa: Sectorul vehiculelor comerciale grele a cunoscut o scădere semnificativă, cu 45% la luna iulie 2020 faţă de iulie 2019. Proporţia dintre cele 3 segmente (auto tractoare, vehicule de construcţii şi vehicule specializate) modificându-se. Segmentul de transport internaţional a suferit cea mai mare scădere, în contextul actual, celelalte două segmente crescând chiar, pentru a răspunde nevoilor pieţei. Previziunile de la începutul anului nu mai pot fi menţinute, însă consider că piaţa de vehicule comerciale va ajunge totuşi la un total în jurul cifrei de 5200 unităţi.
Reporter: În ce măsură s-au schimbat planurile de investiţii şi de dezvoltare ale companiei din cauza pandemiei?
Stefano Albarosa: Compania Cefin Trucks a mers înainte şi s-a adaptat condiţiilor, implementând toate recomandările privind siguranţa clienţilor şi a angajaţilor. Am avut astfel rezultate foarte bune în segmentele pieţei în care suntem lideri de piaţă (vehicule municipale şi de construcţii), pentru că am continuat să fim alături de clienţi şi de nevoile lor.
Continuăm să creştem în 2020 şi astfel nu am modificat planul nostru de investiţii. La jumătatea anului am anunţat deja îndeplinirea obiectivului de lărgire a reţelei naţionale de service Ford Trucks, ajungând la 19 centre, şi am adăugat în portofoliu şi serviciile post vânzare de Ford LCV în Bucureşti.
Reporter: În portofoliul Cefin Trucks se regăsesc şi Autogunoiere compactoare Ford Trucks. Au crescut cererile pentru acestea având în vedere că traversăm o perioadă în care salubritatea şi igiena sunt mult mai importante?
Stefano Albarosa: Curăţenia urbană este foarte importantă în special în contextul actual, fiind astfel un domeniu în care atât operatorii de salubritate, precum şi autorităţile locale caută soluţii eficiente, durabile, care integrează cele mai noi tehnologii în domeniu respectând şi normele europene în vigoare. În acest sens, oferta Ford Trucks în segmentul vehiculelor municipale este una foarte competitivă, care aduce valoare adăugată clienţilor săi, menţinându-se în topul alegerilor principalelor companii din domeniu, ca lider în vânzările din segment din anul 2018 până în prezent.
Reporter: Care sunt perspectivele de realizare a obiectivului de a atinge o cotă de piaţă de peste 10% în acest an, având în vedere actualul context?
Stefano Albarosa: Am atins acest obiectiv de cotă de piaţă peste 10% încă din primele luni ale anului 2020, şi lucrăm permanent pentru a îl menţine. În luna iulie, conform raportului de înmatriculări DRCPIV, Ford Trucks deţine o cotă de piaţă de 12,7%. Aceasta se datorează rezultatelor foarte bune în segmentul de construcţii şi vehicule municipale.
Reporter: Ce modificări au suferit cererile pentru vehiculele din protofoliul Cefin Trucks sub impactul pandemiei?
Stefano Albarosa: După cum am menţionat, cererile s-au adaptat contextului şi trendului pieţei, crescând mult zona de vânzare vehicule de construcţii. În cazul vehiculelor municipale se vede o preocupare în creştere pentru domeniul colectării selective, unde Ford Trucks este printre primii distribuitori de autogunoiere compactoare bi-volum, foarte eficiente pentru colectarea în acelaşi timp a fracţiei uscate şi a celei umede.
Reporter: Ce estimări financiare aveţi pentru anul în curs?
Stefano Albarosa: Ne menţinem estimările anunţate la începutul anului, de a avea o cifră de afaceri de 70 milioane euro din vânzări şi service.
Reporter: Vă mulţumesc!