Ministerul Transporturilor vrea să prelungească termenul de valabilitate a autorizaţiilor pentru transportul internaţional de marfă de la 45 la 100 de zile, întrucât termenul existent în legislaţie este de multe ori prea scurt, a declarat, astăzi, Eduard Ungureanu, consilier superior în cadrul Ministerului Transporturilor, prezent la o conferinţă organizată de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), potrivit unor surse din presă.
"Ne gândim să prelungim termenul de valabilitate a autorizaţiilor de la 45 de zile la 100 de zile, pentru că o astfel de măsură ar veni în sprijinul celor care pleacă pe un traseu mai lung sau al celor care pleacă mai târziu în cursă", a declarat Ungureanu.
La rândul lor, transportatorii prezenţi la conferinţă au arătat că această măsură este necesară, întrucât există foarte multe cazuri când transporturile nu se încadrează în termenul de 45 de zile din motive obiective şi, în aceste situaţii, firmele transportatoare sunt amendate.
"Am primit o amendă de 12.000 de lei, întrucât nu m-am încadrat în termenul de 45 de zile cu o cursă în spaţiul ex-sovietic, unde geografia nu este aceeaşi cu cea dinspre Madrid, de pildă", a spus Ion Triboi, reprezentantul companiei Start Triboi.
De asemenea, transportatorii au cerut reprezentanţilor ministerului de resort să discute cu autorităţile similare din alte ţări pentru armonizarea regulilor. Ei au menţionat probleme precum timpul extrem de mare petrecut în vămi, care în majoritatea cazurilor depăşeşte 24 de ore, precum şi discrepanţa dintre documentele cerute la frontiere diferite ale aceleiaşi ţări.
"Cunosc problemele de la frontierele cu Serbia. De exemplu, la Porţile de Fier sunt admişi cei cu 7,5 tone, iar la Moraviţa, nu. După câteva zile de discuţii cu Belgradul, cei de acolo ne spun: "Da, aveţi dreptate, puteţi trece". Odată ce camionul a ajuns la o frontieră, trecerea lui depinde de starea de spirit a vameşului", a mai precizat Eduard Ungureanu, conform aceloraşi surse.