Conducerea Educaţiei insisită pentru majorarea bugetului. Ministrul Monica Anisie a declarat că vrea aproximativ 1% din PIB (10 miliarde de lei) pentru Minis-terul Educaţiei: "Am făcut solicitarea pentru această rectificare. (...) Suma e aproximativă, pentru că îmi doresc să mişc lucrurile". Anisie a menţionat că este nevoie de bani şi la cercetare şi la educaţie: "Am mai multe capitole şi pentru salarii şi pentru investiţii. Suntem pe final de an, finalizăm anumite obiective de investiţii şi trebuie să primim aceşti bani". Ministrul a afirmat că s-au pornit nişte investiţii, de tipul toaletelor care ar trebui să nu mai fie în curtea şcolii: "Din 1.080 de unităţi de învăţământ care au în curte toaletele, 857 au fost introduse în programul acesta care să fie finanţat de la buget pentru a fi finalizate lucrările, dar în realitate nu au fost realizate decât 154".
Pe de altă parte, Monica Anisie a declarat că îşi doreşte creşterea numărului de consilieri şcolari: "Din punc-tul meu de vedere, ca profesor de data aceasta, nu vorbesc în calitate de minis-tru, îmi dau seama cât este de importantă consilierea şcolară şi acum, trans-ferând către funcţia pe care o deţin şi anume de ministru, îmi doresc creşterea numărului de consilieri şi identificarea tuturor soluţiilor posibile. De aceea am şi spus că noi suntem parteneri, noi nu suntem de pe poziţii în care să fim adversari, ci parteneri şi ne dorim să identificăm soluţii, aşa încât numărul de consilieri şcolari să crească". Preşedintele FSLI, Simion Hăncescu, a subliniat că în şcolile în care învaţă copiii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să existe profesori de sprijin, care să se ocupe de ei: "Noi avem acum în legislaţie prevăzut că acolo unde sunt clase cu copii cu cerinţe educaţionale speciale ar trebui să se diminueze numărul elevilor din colectiv. Din păcate, această prevedere nu se aplică şi avem situaţii foarte multe în care sunt colective, 33 - 34 de copii, doi - trei copii cu cerinţe speciale şi, din păcate, acel învăţător este pus într-o situaţie delicată, pentru că este într-o dilemă - de cine să se ocupe mai întâi, de acei copii cu cerinţe speciale sau de ceilalţi copii. De aceea, o problemă fundamentală pe care noi o vedem în perioada următoare a se rezolva este cea legată de profesorii de sprijin. Acei copii, dacă tot sunt integraţi în învăţământul de masă, trebuie obligatoriu să aibă un specialist, să vină cu un cadru didactic şi în momentul în care se întâmplă ca acei copii să se plictisească, nu toţi pot să reziste 50 de minute, să poată să plece cu acei copii să facă alte actvităţi. Aici este nevoie de bani".
Nevoile sunt deja cunoscute, mai trebuie ca Guvernul să şi aloce aceşti bani.