Elevii au devenit foarte sensibili la schimbările de guvern, pe bună dreptate, având în vedere că fiecare nou ministru al Educaţiei a venit cu propriul său dosar de reforme fapt ce a condus la numeroase schimbări ale regulilor, mai ales în ceea ce priveşte examenele naţionale.
Consiliul Naţional al Elevilor a transmis un apel către viitorul guvern ca educaţia să fie tratată ca un sector prioritar, fiind un domeniu complex, subfinanţat de ani de zile. Elevii atrag atenţia că în educaţie s-au făcut numeroase modificări, fără coerenţă, odată cu schimbarea miniştrilor, ceea ce a dus la instabilitatea sistemului: "Ca urmare a moţiunii de cenzură adoptată joi, 10 octombrie 2019, şi în lumina situaţiei critice de la acest moment din sfera politică, Consiliul Naţional al Elevilor face apel la decidenţii de la nivel central să trateze cu responsabilitate educaţia, gândind şi asumându-şi o strategie coerentă, valabilă pe termen mediu şi lung, care să conducă treptat spre configurarea unui sistem de învăţământ incluziv de calitate, în care nevoile şi interesele elevului să primeze. Palierul educaţional a suferit numeroase schimbări de formă de-a lungul timpului, propuse de miniştri aflaţi pe rând în fruntea Ministerului Educaţiei Naţionale, fiecare având o viziune proprie pe care şi-o dorea a fi implementată, fiecare uitând de proiectele şi programele deja în curs de dezvoltare, dând naştere astfel unei instabilităţi şi unei discontinuităţi decizionale, care nu au făcut altceva decât să se răsfrângă asupra actorilor principali ai procesului instructiv-educativ: elevii şi profesorii".
Elevii spun că sistemul de învăţământ în ansamblu este acelaşi de ani buni: "Subfinanţat, lipsit de un curriculum adaptat la cerinţele actuale ale elevilor şi ale pieţei muncii, marcat de un grad de incluziune scăzut, care favorizează fenomene precum părăsirea timpurie a şcolii, devenită o realitate crudă pentru ţara noastră, insuficient pentru o formare corespunzătoare a elevilor ca oameni şi viitori cetăţeni responsabili, activi, pregătiţi şi integraţi profesional. De aceea, solicităm ca, indiferent de culoarea politică a celor care îşi vor asuma guvernarea României atât înainte, cât şi după alegerile parlamentare, educaţia în şcolile româneşti să fie tratată drept prioritate zero a Guvernului şi în practică, nu doar la nivel declarativ, pornind de la premisa că o ţară privată de o educaţie calitativă este o ţară privată de dreptul la dezvoltare. De asemenea, atragem atenţia asupra importanţei consultării directe a beneficiarilor primari ai măsurilor propuse spre adoptare: elevii. Fără un dialog constant între guvernanţi şi reprezentanţii elevilor, riscăm să fim din nou martorii unor decizii care, în loc să sprijine parcursul educaţional al acestora, îl îngreunează. În privinţa măsurii vehiculate în spaţiul public, privind comasarea celor trei ministere: Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Cercetării şi Inovării şi Ministerul Tineretului şi Sportului, prin reunirea a trei portofolii distincte, subliniem că, în cazul implementării acestei propuneri, este imperios să se acorde o atenţie sporită fiecărui domeniu în parte, fără a fi afectată independenţa sau eficienţa gestionării lor. Educaţia este un portofoliu complex şi prezintă probleme a căror rezolvare nu permite amânare".
Din păcate, mult mai puţin vocali sunt profesorii, care reacţionează tot mai slab la măsurile propuse de minister, singurul subiect care atrage atenţia fiind legat de salarizare.