eMAG, liderul pieţei de comerţ electronic din România, a raportat un volum de vânzări de produse HP în primul trimestru al anului în valoare de 2,5 milioane de euro, cifra totală de vânzări a eMAG în aceeaşi perioadă fiind de peste 16,5 milioane de euro. Cu o creştere de peste 3 ori a vânzărilor de produse HP în primul trimestru al lui 2007, grupul de companii eMAG a fost desemnat de HP drept Partener Preferat cu cea mai mare creştere dintr-o regiune care include peste 19 ţări şi aproximativ 2030 parteneri. Colaborarea dintre HP şi eMAG, unul dintre cei mai importanţi parteneri HP, datează încă de la înfiinţarea magazinului online din 2001."Produsele HP deţin o pondere foarte importantă în portofoliul eMAG, reprezentând o cotă de aproape 17% din cifra de afaceri eMAG", a declarat Radu Apostolescu, director executiv al eMAG. Printre principalele categorii de produse HP comercializate de eMAG se numără notebook-urile (care deţin o cotă de piaţă de 60% în totalul produselor din această categorie comercializate de eMAG), imprimantele şi multifuncţionalele (25% cota de piaţă în portofoliul eMAG), staţiile şi monitoarele (10%) şi serverele (5%). Vânzările eMAG de notebook-uri HP au înregistrat o creştere de peste şase ori în trimestrul I al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
eMAG a atins un volum total al vânzărilor de notebook-uri în primul trimestru de 5,5 milioane de euro, această categorie având cea mai mare pondere în vânzările celui mai mare magazin online din România.
eMAG, cel mai mare magazin online din zona IT&C din România, comercializează peste 225 de branduri IT&C, electronice şi electrocasnice. Cu o cotă de piaţă estimată la 70% din totalul vânzărilor online, eMAG este lider pe piaţa din România pe acest segment. Oficialii eMAG estimează pentru 2007 o cifră de afaceri de peste 70 de milioane de euro, ceea ce înseamnă dublarea cifrei de afaceri faţă de anul trecut.
Potrivit oficialilor companiei, piaţa de vânzări online în România este în pragul unei dezvoltări spectaculoase, care îşi va continua trendul ascendent şi în următorii ani. Pentru 2007, reprezentanţii eMAG estimează o creştere de până la 125 de milioane de euro a vânzărilor online, în timp ce pentru 2008 se apreciază o creştere de până la 300 milioane de euro.
Cele mai bine vândute produse ale magazinului electronic eMAG sunt notebook-urile, (cu o cotă de piaţă de 20% estimată în 2007, aproximativ 40.000 de unităţi, faţă de 12% în 2006) monitoarele LCD şi aparatele foto digitale (10% din cota de piaţă, aproximativ 20.000 de unităţi), precum şi telefoanele mobile.