Compania Ericsson sărbătoreşte în această lună un an de la înfiinţarea Centrului Global de Servicii Ericsson (Global Service Delivery Center) în Bucureşti. Evenimentul aniversar a coincis cu inaugurarea noului sediu al companiei. Centrul de Servicii Globale (GSDC) a creat în primul an de activitate câteva sute de locuri de muncă pentru absolvenţii de facultate, oferindu-le şansa unei cariere într-un mediu multinaţional şi inovativ, alături de unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de telecomunicaţii. În prezent, centrul din România are peste 200 de angajaţi cu specializări precum manageri de proiect, consultanţi, tehnicieni, arhitecţi de soluţii informatice şi ingineri de servicii. GSDC România utilizează aceleaşi procese şi metode precum celelalte centre globale Ericsson din lume.
Ericsson vizează piaţa serviciilor de telecom din România, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, country manager-ul Ericsson România & Republica Moldova, Maurizio De Dominicis.Domnia sa a adăugat: "Centrul Global de Servicii, înfiinţat anul trecut în România, este rezultatul dezvoltării segmentului de servicii Ericsson şi are strânsă legătură cu planul companiei de a continua extinderea la nivel global şi local a serviciilor şi capacităţilor de livrare. Prin înfiiţarea centrului Ericsson GSDC, compania şi-a întărit poziţia pe piaţa serviciilor de telecom din România".
"Investiţiile marilor companii în centre de suport global, găzduite de România, sunt o carte de vizită eficientă pentru domeniul IT&C din ţara noastră", a declarat ieri Ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Károly Borbély, adăugând: "Faptul că marile oraşe găzduiesc astăzi centre ce deservesc la standarde internaţionale clienţii din toată lumea a multor companii este un indicator important al performanţei domeniului IT&C din ultimii ani, precum şi al încrederii investitorilor străini în potenţialul României".
Deschiderea Centrului de Suport Global Ericsson la Bucureşti contribuie la dezvoltarea pieţei de telecomunicaţii din România şi constituie un model de bună practică, GSDC România având aceeaşi structură şi metode de lucru ca şi celelalte 21 de astfel de centre ale companiei Ericsson din lume. În centrul din Bucureşti lucrează programatori, manageri de proiect şi arhitecţi software.
GSDC România are ca activităţi principale operarea reţelelor de telecomunicaţii, operaţiunile IT şi dezvoltarea de aplicaţii, cu scopul de a asigura un echilibru optim între capacitatea de a furniza, global şi local, servicii. De asemenea, funcţionează ca platformă pentru Managed Services în domeniul IT, oferind servicii în domeniul aplicaţiilor multimedia, suport de business şi suport al sistemelor operaţionale.
Ministrul Károly Borbély şi-a exprimat convingerea că investiţiile străine în domeniul IT&C românesc vor continua să crească şi pe viitor, punctând susţinerea totală pe care Guvernul o garanteză în acest sens. "Avantajul cotei unice de impozitare creează premisele unei pieţe deschise şi favorabile investitorilor străini", a precizat el. Acest lucru a fost demonstrat în ultima perioadă de investiţiile în România a unor companii importante la nivel internaţional, precum Microsoft, Nokia, Oracle sau HP, care au ales să îşi stabilească în ţara noastră centre de suport tehnic global.
Divizia de servicii Ericsson are în prezent peste 29.500 de profesionişti în întreaga lume. Aproximativ 7.500 dintre aceştia lucrează în Centrele Globale de Servicii. Ericsson are 21 de astfel de centre în diverse ţări. Compania este o prezenţă puternică în Sud-Estul Europei, fiind furnizorul principal pentru infrastructura de telefonie fixă şi mobilă, serviciile de telecom şi soluţiile multimedia pentru mai mult de 40 de clienţi în 11 ţări: Albania, Bulgaria, Cipru, Grecia, Italia, Macedonia, Malta, Moldova, Muntenegru, România şi Serbia.