Numărul persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere a crescut cu 6% în 2021, comparativ cu 2020 (după un declin semnificativ în ultimul deceniu), iar cea mai ridicată rată a deceselor în urma accidentelor rutiere s-a înregistrat în România (93 de decese la un milion de locuitori), arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică, informează Agerpres.
Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2021 de accidentele rutiere s-a observat în Malta (17 de decese la un milion de locuitori), Suedia (20) şi Danemarca (22), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (93 de decese la un milion de locuitori), Bulgaria (81) şi Letonia (78).
În 2021, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 19.917, faţă de 18.834 în 2020. Scăderea din 2020 a fost determinată în mare parte de impactul restricţiilor impuse în timpul pandemiei asupra transportului de pasageri.
În 2021, au fost în total 45 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2023, 19:54)
stirea potrivita era: romani au cele mai proastre drumuri plus cele mai degradate/proaste/uzate masini in trafic pe cap de locuitor.
deci trebuie urgent politici de inoire par auto dar fara pedepse de asupriri prin taxari si impozite.
guvernul daca e destept poate stimula cetateanul sa schimbe masina benevol si sa aduca o valuare suplimentara in pib.
S c cret
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Sorin în data de 20.06.2023, 22:55)
Românii au in primul rând cel mai mare procentaj de șoferi inconștienți, plus altele similare ( permise cumpărate, poliție care nu face prevenție, nepedepsirea comportamentului agresiv in trafic etc)
Cât despre șoselele proaste, e o problemă si asta, dar șoferii responsabili adaptează viteza la conditiile de trafic. Sună inacceptabil?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 08:42)
Depășiri în curbe.. "lasă c-o să fie bine", triplări, caramboluri, viteză în localitate, băștinași nenorociți pe zebră pt.că... 'ngă.
Autostrăzile ar mai salva din locuitorii de pe DN-uri.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:03)
Corect. Cum sa spui de asta in articol fara sa pomenesti si cati km de autostrada / milion de locuitori au restul tarilor versus Romania?
2. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 20.06.2023, 20:12)
Permisele de conducere cumparate si inteligenta limitata explica rata ridicata.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:12)
Intr-adevar prostia este factorul nr 1.Toate grozaviile vazute pe la stiri, sunt facute de prosti,inconstienti,drogati si beti.Starea drumurilor vine dupa.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:14)
pai daca din E85 care a fost construit in comunism cu 4 benzi si acum in democratie l ati facut de 3 benzi iar guvernul a promulgat legea ca la fiecare asfaltare noua drumul sa poata fi ingustat si ati mai decretat ca un camion de 50 de tone sa poata fi condus de pustii care au implinit 18 ani si un tinerel fara minte sa poata primi permis de conducere de la 17 ani....scuzele mele, dar mai marii tarii vor un grad mare de mortalitate. Praful in ochi pt prostime e trasatul liniei continue peste tot si rutiera sa se plimbe cu noile BMW uri cu pistolul radar pregatit.