Compania Eximtur estimează realizarea unei cifre de vânzări de peste 54 milioane euro în 2017, dintre care peste 10 milioane euro numai pentru vacanţe pe litoralul românesc. Creşterea de vânzări pentru alte destinaţii în România este de peste 50%, staţiunile balneare clasice fiind în top.
Litoralul românesc a înregistrat o creştere a vânzărilor Eximtur cu peste 8% în acest an şi cu peste 42% în ultimii doi ani, zona Mamaia - Năvodari ocupând primul loc, cu o creştere de peste 2% faţă de 2016, depăşind suma de patru milioane euro în 2017.
"Partenerii companiei sunt hoteluri de top, căutate în mod tradiţional de clienţii Eximtur, independent de condiţiile de vreme sau conjuncturale. Sudul litoralului creşte constant, raportul între Mamaia - Năvodari şi restul staţiunilor fiind de 50% la 50%, pentru prima dată în ultimii 5 ani", a declarat Lucia Nora Morariu, preşedintele Eximtur.
Faţă de anul trecut, staţiunile din sudul litoralului au înregistrat următoarele creşteri de vânzări: Neptun - 10%, Costineşti - 10%, Venus - 13%, Eforie Nord - 28%, Jupiter - 38% şi Mangalia - 38%. Preşedintele companiei clujene consideră că aceste vânzări au crescut accelerat ca urmare a investiţiilor noi efectuate, a raportului calitate - preţ şi a deschiderii spre colaborare a hotelierilor cu touroperatorii.
• Concediile vândute pe vouchere de vacanţă au depăşit un milion de euro
Lucia Nora Morariu a mai declarat: "Voucherele de vacanţă au susţinut creşterea vânzărilor de sejururi pe litoral. Până la finalul lunii iulie, Eximtur a vândut vacanţe pe vouchere de vacanţă de peste un milion de euro, în mare majoritate pentru vacanţe pe litoral, reprezentând trei sferturi din suma încasată în tot anul trecut şi o creştere de 94%. Apreciem că noua legislaţie referitoare la voucherele de vacanţă acordate bugetarilor, implementată de Ministerul Turismului, alături de reducerea TVA la 9% şi a impozitului specific, vor susţine în continuare dezvoltarea sustenabilă a turismului românesc şi, implicit, a turismului pe litoralul românesc al Mării Negre. În acelaşi timp, doresc să apreciez efortul investitorilor hotelieri, îndeosebi a partenerilor Eximtur, în a oferi servicii corecte, de calitate, transparente, facturate şi implicit purtătoare de taxe şi impozite plătite statului român."
Valoarea medie a pachetului pentru litoral a fost de 760 lei/turist în sezonul 2017. Defalcată pe staţiuni, această valoare se prezintă astfel: Năvodari - 2.758 lei, Mangalia - 1.185 lei, 23 August - 1.092 de lei, Techirghiol - 941 lei, Venus - 910 lei, Mamaia - 894 lei, Saturn - 680 lei, Eforie Nord - 658 lei, Jupiter - 636 lei, Cap Aurora - 616 lei, Costineşti - 585 lei, Olimp - 538 de lei, Neptun - 534 lei, Vama Veche - 467 lei şi Eforie Sud - 351 lei.
"Pentru mine, litoralul nu este doar o afacere, ci un produs turistic de suflet, pentru că eu mi-am început activitatea ca agent de turism care vindea bilete la mare şi pe valorificarea produselor turistice de litoral am crescut această afacere", a spus Lucia Morariu, care s-a aflat zilele trecute în sudul litoralului, la o întâlnire cu colegii din turism şi reprezentanţii presei din Constanţa.
Compania de călătorii Eximtur, a fost înfiinţată în 1993, deţine 28 de agenţii proprii şi francizate, în 19 oraşe din România. La finalul anului 2016, compania avea un număr de 156 angajaţi, a deservit un număr de 236.000 de clienţi şi a plătit taxe şi impozite de peste 1 milion de euro. Tot anul trecut, compania a devenit partener pentru România al reţelei globale Uniglobe Travel International, cu sediul central în Vancouver (Canada), care activează în domeniul business travel şi leisure travel de peste 30 de ani, deservind un portofoliu de clienţi din peste 60 de ţări, de pe 6 continente.