Ideea organizării expoziţiei < Polonia - un loc atractiv în Europa > la Bucureşti s-a născut la începutul acestui an, fiind un eveniment de o importanţă majoră pentru Polonia, având în vedere Preşedinţia Poloniei la Consiliul Uniunii Europene. "Este un obiectiv pe care l-am realizat, aşa cum l-am gândit, amplu şi complex", ne-a declarat Halina Golebicka, şeful Secţiei de Promovare a Comerţului şi Investiţiilor - Ambasada Republicii Polonia din România.
În cooperare cu Camera de Comerţ şi Industrie a României, care a pus la dispoziţia Ambasadei un spaţiu generos, expoziţia a fost deschisă ieri, 12 septembrie 2011, în prezenţa Excelenţei Sale, domnul Marek Szczygiel, Ambasadorul Poloniei la Bucureşti şi a domnului H.Szymanski, director general din Ministerul Economiei din Polonia, care coordonează activitatea economică pentru promovarea exportului. Expoziţia poate fi vizitată până la sfârşitul acestei luni.
Halina Golebicka ne-a spus: "Expoziţia este destinată atât mediului de afaceri, cât şi publicului larg. Am căutat să surprindem o paletă largă de informaţii interesante cu privire la descoperirile şi invenţiile făcute de polonezi, dar şi prezentarea rezultatelor concursului "Polonia tot mai frumoasă - 7 miracole ale Fondurilor Europene", organizat de către Ministerul Dezvoltării Regionale din Polonia. La acest concurs au luat parte 130 de participanţi dintre care au fost aleşi 7 câştigători.
În cel de al 7-lea an ca membru în Uniunea Europeană (1 mai 2011), Polonia reprezintă statul care beneficiază cel mai mult de pe urma prezenţei pe piaţa internă a Uniunii. Aceasta se datorează, în principal, activităţii antreprenorilor săi, precum şi posibilităţilor de angajare a cetăţenilor polonezi în afara graniţelor ţării".
Privind mare parte a exponatelor Expoziţiei pentru promovarea turis-mului, Halina Golebicka a subliniat: "Un factor important sunt fondurile europene utilizate într-un mod corespunzător şi care au fost atrase de ţara noastră într-o proporţie extraordinară. Acestea contribuie şi la creşterea activităţii turistice şi culturale a Poloniei. Datorită acestor fonduri se deschid noi muzee, hoteluri, restaurante, trasee turistice, se desfăşoară evenimente cu o valoare însemnată atât pentru o anumită regiune, cât şi la nivel naţional".
În continuare, domnia sa ne-a declarat: "Sperăm ca experienţa poloneză în atragerea şi utilizarea fondurilor Europene va fi folositoare României, care este un partener important de afaceri pentru Polonia. Merită subliniat faptul că schimburile comerciale polono-române, în anul 2010, au atins valoarea de 2,73 miliarde euro, cea mai ridicată valoare din ultimii 20 de ani".
Printre partenerii care au susţinut organizarea Expoziţiei "Polonia - un loc atractiv în Europa" au fost JW Marriot Bucharest Grand Hotel, Microsoft, LOT-Polish Airlines, Tymbark (cel mai mare investitor polonez pe piaţa românească).