Compania germană "Opel", divizia europeană a producătorului auto american "General Motors", negociază cu angajaţii închiderea fabricii din Bochum (Germania), după anul 2016. Măsura ar putea exclude dis-ponibilizări până în anul res-pectiv, dar şi amânarea majorării salariilor.
Prin anunţul referitor la aceste negocieri, "Opel" confirmă temerile legate de închiderea fabricii din Bochum, exprimate în mai multe rânduri de către sindicaliştii acesteia. Totuşi, închiderea fabricii va avea loc mai târziu decât era preconizat, ceea ce le permite salariaţilor să se adapteze situaţiei.
Conform "Opel", închiderea unităţii din Bochum va fi făcută după ce producţia modelului Zafira Tourer se va sfârşi, în 2016. Acesta este principalul model fabricat la uzina din Bochum.
"Opel trebuie să-şi adapteze afacerile într-un mod care să-i permită să revină la profit, chiar dacă actualele condiţii de piaţă sunt dificile", a declarat Karl-Friedrich Stracke, director executiv al "Opel".
Wolfgang Schäfer-Klug, preşedintele consiliului lucrătorilor din cadrul "Opel", a afirmat: "Punc-tele principale ale planului propus merg în direcţia corectă, dar încă trebuie să negociem în privinţa multor aspecte".
Plecarea "Opel" va fi încă o lovitură pentru Bochum, localitate pe care a părăsit-o şi producătorul finlandez de telefoane mobile "Nokia", în 2008. Rata şomajului atinge, la Bochum, circa 10%, depăşind media naţională de 6,7%.
Fabrica "Opel" este cel mai mare angajator din acest oraş, având aproximativ 5.000 de salariaţi. În plus, circa 40.000 de locuri de muncă din regiune depind de "Opel".
Angajaţii fabricii din Bochum au un venit de aproape şase ori mai mare decât colegii lor de la fabrica "Opel" din Gliwice, Polonia, care lucrează într-o unitate mai modernă decât cea din Germania.