Compania, Sonae Sierra, ce oferă servicii imobiliare de tip retail, a înregistrat un profit net de 92,6 milioane euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu 2%, faţă de 94,8 milioane euro înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.
"Pe lângă menţinerea unui profit net stabil, compania a înregistrat o creştere globală la nivelul vânzărilor chiriaşilor şi a ratei de ocupare. Vânzările chiriaşilor din portofoliul european au crescut cu 3,3% like-for-like, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2015, cu o creştere de 15,8% în România, 10,0% în Spania şi de 3,0% în Portugalia. Piaţa din Brazilia a rămas stabilă, cu o creştere de 0,4% (în reali brazilieni like-for-like) a vânzărilor chiriaşilor", se arată în comunicat.
Rata totală de ocupare a portofoliului s-a ridicat la 96,4%, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea totală a chiriilor a crescut în Europa cu 3,8% like-for-like, depăşind cu mult rata medie a inflaţiei, şi a scăzut cu 2,2% în Brazilia (în reali brazilieni like-for-like).
În primele nouă luni ale anului, profitul direct net a atins 40,2 milioane euro, cifră comparabilă cu cele 42,3 milioane euro din aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Rezultatele indirecte au rămas stabile, la 52,3 milioane euro, comparabile cu aceeaşi perioadă a anului 2015, reflectând valoarea creată prin deschiderea centrului comercial ParkLake, compresia randamentului în Europa şi câştigurile aduse prin cedările recente de active", se mai arată în comunicat.
La 30 septembrie 2016, valoarea activului net (NAV) al companiei Sonae Sierra se ridica la 1,286 miliarde euro, cifra fiind în creştere cu 9% faţă de decembrie 2015, conform sursei citate.