Fiscul analizează o serie de soluţii tehnice pentru combaterea evaziunii fiscale şi pentru a determina firmele să îşi respecte obligaţia legală de a acorda bonuri fiscale clienţilor. Potrivit unor surse din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) citate de Agerpres, Fiscul ia în calcul interconectarea tuturor caselor de marcat fiscale într-o reţea, pentru a avea posibilitatea să cunoască, în timp real, câte bonuri fiscale eliberează un agent economic şi, pe baza analizei de risc, echipele de control să fie direcţionate mai eficient.
"De exemplu, am putea să vedem astfel că un restaurant unde iau masa cel puţin 100 de clienţi zilnic a eliberat, în ziua respectivă, numai două bonuri fiscale şi putem trimite o echipă de control", au precizat sursele menţionate.
Pentru realizarea unei astfel de reţele a caselor de marcat fiscale, firmele trebuie să deţină case de marcat care pot lucra online. În prezent, pe piaţa noastră sunt comercializate case de marcat care pot lucra online, dar şi modele care funcţionează doar offline şi nu ar putea fi interconectate.
Recent, premierul Emil Boc a anunţat că acei cumpărători care cer bon fiscal, indiferent că este vorba despre achiziţii elementare sau de lucruri valoroase, vor primi de la stat o primă din suma de bani care se adună pe baza bonurilor respective, în funcţie de un anumit plafon.