Vânzările de desktop-uri se vor diminua cu 80% în acest an faţă de anul precedent, iar piaţa de echipamente IT&C va scădea cu 60%, potrivit estimărilor retailerului de electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo International.
Singura categorie de produse din zona IT care a înregistrat o creştere au fost netbook-urile, respectiv de 10% la nivel de piaţă, potrivit estimărilor Flamingo. Pe acest segment, compania a urcat cu aproximativ 30%, potrivit lui Zdenek Kustka, directorul de vânzări al Flamingo International.
"Preţul accesibil, ultraportabilitatea şi oferta variată au fost caracteristicile de bază care au dus la această evoluţie", a declarat domnul Kustka.
Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea vânzărilor pentru acest segment de produse se datorează scăderii preţurilor la acest tip de echipamente, evoluţiei tehnologiei către performanţe apropiate de cele oferite de laptopurile clasice şi de extinderea ofertei pe această categorie de produse.
De asemenea, potrivit Flamingo, în primele nouă luni ale anului, pentru zona de IT, a fost accelerată trecerea de la desktopuri la notebookuri, fapt care s-a concretizat într-o scădere mai abruptă a vânzărilor de desktopuri, spre valori mai mici cu aproximativ 80% faţă de anul trecut.
"Ne aşteptăm ca anul următor, acest segment (netbook-uri, n.r) de produse să fie unul dintre puţinele care vor înregistra creşteri de două cifre. Pe lângă acesta, ne aşteptăm ca şi segmentul de notebook-uri să evolueze mai bine anul viitor, pe fondul unei acumulări a necesităţii de cumpărare pentru acest tip de echipamente, dar şi pe fondul eroziunii preţurilor, datorat evoluţiei tehnologice naturale", a adăugat Zdenek Kustka.
Flamingo a raportat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 187 milioane lei, această evoluţie fiind determinată de scăderea de 45% înregistrată de piaţa de profil din România, precum şi de declinul cheltuielilor pe cap de locuitor.
Grupul Flamingo International este prezent pe piaţa de profil de 15 ani şi are ca principal obiect de activitate comerţul cu produse IT&C, electronice şi electrocasnice. Grupul deţine reţelele de magazine Flanco World şi Flamingo.