Luna aceasta, Grupul Flamingo International, unul dintre principalii jucători pe piaţa locală a produselor electronice, electrocasnice şi IT&C a introdus, în cadrul magazinelor Flanco şi Flanco World, prima categorie de produse electronice neconvenţionale sub brandul Disney, adresate în special copiilor. Decizia retailerului a fost influenţată de evoluţia pozitivă a produselor neconvenţionale pe pieţele internaţionale, precum şi de potenţialul de dezvoltare a segmentului de electronice neconvenţionale în România, care în prezent înregistrează un ritm anual de creştere de 30%.
Conform reprezentanţilor Grupului Flamingo Intrernational, la ora actuală tot mai mulţi producători şi retaileri de electronice, electrocasnice şi IT&C se concentrează asupra comercializării produselor neconvenţionale, care fac parte din categoria produselor de impuls. Această tendinţă a apărut ca urmare a eforturilor susţinute din partea producătorilor internaţionali de targetare a diferitelor categorii de clienţi prin adresarea ofertelor de produse personalizate.
Reprezentanţii companiei estimează că până în 2010 produsele comercializate sub marca Disney vor depăşi valoarea de peste 7 milioane de euro.
Conform estimărilor reprezentanţilor Flamingo International, la ora actuală, piaţa produselor electronice, electrocasnice şi IT&C din România a ajuns la valoarea de 1 miliard de euro, înregistrând un ritm de creştere mai mare comparativ cu pieţele internaţionale.
La nivelul pieţelor europene, produsele neconvenţionale au înregistrat o pondere semnificativă în ultimii ani, acestea fiind prezente pe toate segmentele de retail electronic, electrocasnic şi IT&C.