Flanco a lansat serviciul "Retur gratuit 45 zile", marcând o premieră pe piaţa magazinelor electro-IT şi devenind retailerul care oferă cea mai extinsă perioadă de retur gratuit din ţară, conform unui comunicat de presă.
Clienţii săi au posibilitatea de a se răzgândi privind achiziţia făcută timp de 45 de zile, comparativ cu cele 14 zile garantate anterior. Opţiunea este disponibilă atât pentru cumpărăturile efectuate în reţeaua de magazine fizice, cât şi pentru cele comandate online, pe flanco.ro, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice.
"De fiecare dată când concepem un serviciu nou, pornim de la nevoile pe care le identificăm la clienţii noştri", spune Ovidiu Nicuşan, Director de Marketing Flanco Retail. "Ştim că 9 din 10 clienţi consultă condiţiile de retur înainte de a face o achiziţie. Totodată, îşi doresc să poată face returul cât mai uşor, spre exemplu, cu ridicarea produsului de acasă. Clientul îşi doreşte să aibă opţiuni, iar din acest punct de vedere, perioada în care se poate răzgândi este unul dintre cele mai importante beneficii pe care le urmăreşte, alături de simplitatea paşilor pe care îi are de urmat în întregul proces de achiziţie, indiferent că vorbim despre online sau magazine fizice."
Potrivit unui studiu naţional realizat de compania de cercetare Quantix, pe un eşantion de 1.300 de persoane, perioada pe care un client o are la dispoziţie pentru a returna produsul cumpărat se află în top trei servicii pe care acesta le apreciază şi le ia în considerare înainte de a face o achiziţie.
Potrivit sursei citate, în cadrul serviciului oferit de Flanco, produsele pot fi returnate fie în orice magazin din reţea, fie prin preluarea acestora de către un curier rapid, dintr-o locaţie aleasă de client. Ambele modalităţi sunt disponibile atât pentru cumpărăturile efectuate în magazin, cât şi pentru cele online, diferenţa constând doar în modalitatea de solicitare a returului. Pentru achiziţiile din magazin, returul se acceptă în urma prezentării facturii sau bonului fiscal, a dovezii plăţii şi a formularului de "Solicitare retur", în orice punct de vânzare. În cazul cumpărăturilor efectuate pe flanco.ro, returul se iniţiază prin crearea unei cereri de retur şi alegerea opţiunilor de ridicare şi rambursare dorite, direct în contul de client. Cele 45 de zile calendaristice se calculează de la data cumpărării, în cazul achiziţiei din magazin, şi de la data livrării, în cazul comenzilor online.
Retailerul oferă, de asemenea, modalităţi de rambursare diverse - numerar, transfer în cont bancar, rambursare automată în contul de card, anularea tranzacţiei în cazul plăţilor prin credit ori oferirea unui card cadou, fizic sau electronic, cu o valabilitate de 365 de zile. În situaţia returului efectuat în magazin, clienţii pot opta inclusiv pentru înlocuirea produsului cu un altul disponibil în ofertă, diferenţa urmând să fie achitată de către client ori rambursată acestuia, în funcţie de preţul noului produs.
"Livrarea, returul şi condiţiile în care acestea se desfăşoară determină comportamentul clientului şi încrederea cu care acesta te învesteşte", spune Cătălin Cîrnaru, Supply Chain Manager Flanco Retail. "Calitatea livrării este un aspect pe care căutăm permanent să îl îmbunătăţim şi am observat că o apreciere cu 15% a feedback-ului obţinut de la client generează o scădere cu 30% a ratei de retur. Mai departe, punându-le la dispoziţie cumpărătorilor o perioadă extinsă de retur, în care să analizeze alegerea făcută, precum şi opţiuni variate, facile şi gratuite, reuşim să le oferim un confort psihic sporit, precum şi siguranţa că le suntem un partener de încredere, disponibil şi dornic să ajute inclusiv după momentul încheierii tranzacţiei."
Retailerul vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor săi printr-o gamă completă de servicii, precum: soluţii de plată diverse şi credite obţinute online, verificarea coletului la livrare, rezervarea produsului online cu ridicare din magazin, garanţie extinsă.