Flip: "Jumătate dintre companii afirmă că economia circulară le este la îndemână, dar vine cu provocări şi obstacole"

T.B.
Companii / 27 noiembrie 2023

Flip: "Jumătate dintre companii afirmă că economia circulară le este la îndemână, dar vine cu provocări şi obstacole"

Conform unui studiu realizat de Flip, tânărul start-up românesc care încurajează economia circulară prin recondiţionarea telefoanelor şi tabletelor, pe care le reintroduc pe piaţă ca noi, despre gradul de familiaritate al companiilor din România cu principiile economiei circulare, 55% dintre companiile clienţi Flip şi 50% din companiile din populaţia generală afirmă că le este la îndemână să aplice cel puţin unul dintre principiile economiei circulare, se arată într-un comunicat al Flip, remis redacţiei.

Acest lucru se remarcă mai ales în rândul companiilor cu numărul angajaţilor cuprins între 10 - 49 angajaţi (62% în rândul companiilor clienţi Flip şi 59% în rândul companiilor din eşantionul general), informează compania.

Cu toate acestea, deşi privită în general optimist, principala provocare întâmpinată în adoptarea economiei circulare este disponibilitatea redusă a produselor şi serviciilor din această categorie (33% în cazul clienţilor Flip şi 41% în cazul eşantionului general) urmată de rezistenţa la schimbare (27%) în rândul clienţilor Flip, în timp ce în rândul populaţiei generale a doua mare provocare este de natură financiară (30%), urmată însă de aproape de rezistenţa la schimbare menţionată anterior (29%), se mai arată în comunicat.

Dintre obstacolele percepute în adoptarea unor practici de consum mai responsabile, în rândul clienţilor Flip, acestea sunt: obişnuinţa cu procedurile actuale, lipsa de resurse şi cunoştinţe, obstacolele financiare şi cele de reglementare, potrivit studiului. În rândul populaţiei generale, este vorba de lipsa de resurse şi cunoştinţe în domeniu, obstacolele financiare, obişnuinţa cu procedurile actuale şi disponibilitatea redusă a produselor şi serviciilor, transmite sursa citată.

În plus, în funcţie de dimensiunea companiilor incluse în studiu, sunt diferenţe în ceea ce priveşte importanţa obstacolelor, astfel că, în cazul companiilor din eşantionul general, conform datelor comunicatului:

"●44% dintre reprezentanţii companiilor mici afirmă că obişnuinţa cu procedurile actuale sau rezistenţa sunt provocări, spre deosebire de 50% dintre companiile medii şi 37% în cazul companiilor mari;

●Disponibilitatea redusă a produselor din categoria reciclabile/recondiţionate este o provocare pentru 42% dintre companiile mici, 48% în cazul companiilor medii, şi pentru 58% dintre companiile mari;

●37% dintre companiile mici văd un obstacol în parteneriere, adică deschiderea altor companii faţă de aceste demersuri, comparativ cu 45% dintre companiile medii şi 58% în cazul companiilor mari."

Şi în cazul companiilor clienţi Flip participante la studiu există diferenţe în percepţia obstacolelor în adoptarea principiilor economiei circulare în funcţie de dimensiunea companiei, informează sursa precizată:

"●Aspectele financiare, precum achiziţiile mai scumpe sau amortizarea pe termen mai lung, sunt percepute ca o provocare de 36% dintre companiile mici, spre deosebire de 33% dintre companiile medii şi 58% dintre companiile mari;

●Spre deosebire de companiile din populaţia generală, rezistenţa la schimbare sau obişnuinţa cu procedurile actuale este un obstacol mai mare pentru companiile mici (48%); pentru companiile medii procentul este de 38%, iar în cazul companiilor mari, scade la 33%;

●Lipsa de resurse şi cunoştinţe specializate în domeniul sustenabilităţii şi economiei circulare este o provocare pentru companiile mici în proporţie de 43%, spre deosebire de 33% dintre companiile medii şi 38% dintre companiile mari."

În general, studiul relevă o deschidere mai mare a companiilor mici, antreprenoriale, şi a companiilor medii pentru identificarea şi implementarea unor soluţii de reducere a impactului asupra mediului specifice economiei circulare, transmite sursa menţionată. Acest lucru poate fi explicat în parte de flexibilitatea mai ridicată a acestor companii, dar şi de dorinţa de a economisi şi de a avea o abordarea mai prietenoasă cu mediul înconjurător, se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb