Producătorul auto american "Ford Motor" Co. a vîndut, în 2005, cu 46% mai multe maşini în China decît în 2004, atingînd cifra de 82.225 de unităţi distribuite. Pentru anul în curs, "Ford" aşteaptă o continuare a acestei tendinţe de creştere. Asociaţia Producătorilor Chinezi de Automobile arată că rezultatul înregistrat de "Ford" depăşeşte creşterea de numai 14% consemnată de producătorii locali de profil.
Directorul executiv al "Ford Motor China", Mei Wei Cheng, estimează că, luînd în calcul şi mărcile afiliate "Ford", compania a comercializat peste 220.000 de autovehicule anul trecut, pe piaţa chineză. Oficialul societăţii nu a oferit, însă, şi procentul de creştere comparativ cu anul anterior. "Pentru < Ford Motor China >, anul 2005 a fost unul record pe segmentul vînzărilor", a spus Cheng, fără să facă public obiectivul de creştere în acest sens pentru anul în curs.
Totuşi, "Ford" nu a reuşit să atingă, încă, performanţele obţinute de rivalul american "General Motors" (GM) şi cel german "Volkswagen", pe piaţa Chinei. GM şi-a majorat cu 35,2% vînzările pe piaţa chineză în 2005, la 665.390 unităţi. "Volkswagen" a comercializat 570.876 autoturisme, însă compania nu a dezvăluit procentul de creştere a vînzărilor. La finele anului trecut, "Ford" avea 150 de dealeri în China, faţă de 100 în 2004.