Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) şi Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus-Mangalia vor pregăti în perioada următoare un program de măsuri pentru revitalizarea sudului litoralului românesc, în condiţiile în care locurile de cazare din această zonă - 50% de pe tot litoralul - s-au degradat semnificativ în ultimii ani din cauza lipsei de investiţii. "Din datele oferite de Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus-Mangalia am reţinut că sudul litoralului acoperă 25% din locurile de cazare din turismul românesc şi 50% din cazarea de pe tot litoralul. Acest 50% s-a degradat în ultimii ani prin lipsa de investiţii. Este nevoie de irigarea zonelor verzi pentru a îmbrăca staţiunea în vegetaţie. Dispariţia centurii verzi care împodobea staţiunile din sud înseamnă pierderea unui semn distinctiv care constituia o mândrie a acestei zone", a afirmat preşedintele FPTS, Dan Matei Agathon, într-un comunicat de presă. Alte probleme cu care se confruntă sudul litoralului sunt cheltuielile curente la preţuri exagerate, care uneori duc hotelurile la faliment, precum şi configurarea anului şcolar în aşa fel încât vacanţele să permită organizarea de tabere şcolare.
Potrivit FPTS, anul acesta este pentru prima oară după mulţi ani când sudul litoralului funcţionează la capacitate maximă, fiind ocupat în totalitate. "Pentru a sprijini sudul litoralului, trebuie avut în vedere că plajele nu au ce să caute la instituţiile statului, ci trebuie administrate de proprietarii de hoteluri, care trebuie să decidă şi să asigure investiţiile necesare pentru ca plajele să nu devină locuri pline cu gunoi sau spaţiu pentru vânzătorii ambulanţi de nimicuri", menţionează FPTS.
De asemenea, fiecare staţiune din sud trebuie să beneficieze de un PUZ propriu clar, care să lămurească în ce fel va arăta fiecare staţiune peste 20 de ani şi care sunt direcţiile lor de dezvoltare. În plus, sudul litoralului are nevoie de o promovare neconvenţională, folosind idei noi, adaptate turiştilor moderni şi mijloacelor tehnologice actuale.
"Sudul nu mai trebuie să fie zonă uitată sau neglijată, pentru că potenţialul acestei zone este imens. Sudul litoralului se adresează clienţilor de condiţie financiară normală, care fac economii timp de un an pentru a-şi permite un sejur la mare. Aceşti clienţi merită servicii de calitate pentru eforturile lor din timpul anului şi pentru că s-au orientat spre litoralul românesc, care, tocmai de aceea, nu are voie să-i dezamăgească", a spus preşedintele FPTS.
În acest sens, Federaţia va pregăti în perioada următoare, împreună cu Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus-Mangalia, un program de măsuri dedicate sudului litoralului, program care va fi prezentat public şi susţinut în faţa autorităţilor în scopul revitalizării acestei zone turistice.