• Cele două societăţi au avut înţelegeri cu "Unilever" şi "Henkel"
• "Unilever" a denunţat înţelegerea
Producătorii americani de bunuri de larg consum "Procter & Gamble" Co. şi "Colgate-Palmolive" Co., alături de alte companii din domeniu, au fost amendaţi de către autorităţile franceze din sectorul concurenţei, care i-au acuzat că au fixat preţuri pe piaţa detergenţilor, vreme de câţiva ani.
"Procter & Gamble", cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, a primit o amendă de 233,6 milioane de euro (311 milioane de dolari), iar "Colgate-Palmolive", de 35,4 milioane de euro (47 de milioane de dolari).
Potrivit autorităţii de concurenţă din Franţa, cele două companii americane au fixat preţurile de pe piaţa locală a detergenţilor împreună cu producătorii europeni de profil "Unilever" şi "Henkel", coordonându-şi discount-urile practicate, dar şi alte strategii de preţuri, în perioada 1997 - 2004. "Unilever", societate cu sedii în Marea Britanie şi Olanda, a fost exceptată de la plata amenzii în valoare de 248,5 milioane de euro, solicitând acest lucru după ce un angajat al său a dezvăluit înţelegerea, în urma unui audit. În cazul celorlalţi trei producători, amenzile au fost reduse cu 15-25%, pe motiv că au cooperat cu autorităţile în cadrul anchetei. Compania germană "Henkel" a fost amendată cu 92,3 milioane de euro.
Conform autorităţilor din Franţa, oficialii subsidiarelor locale ale celor patru companii menţionate se întâlneau la hoteluri sau restaurante din Paris, de trei-patru ori pe an, unde se înţelegeau cu privire la limitele discounturilor pe care le ofereau clienţilor, respectiv la diferenţele de preţuri dintre mărcile pe care le dis-tribuiau. Pe unele schiţe în baza cărora erau purtate discuţiile, aceştia foloseau nume de cod: "Hugues" pentru "Henkel", "Pierre" pentru "Procter & Gamble", "Laurence" sau "Louis" pentru "Unilever" şi "Christian" pentru "Colgate", conform autorităţii franceze.
Din cauza înţelegerilor dintre companii, consumatorii din Franţa dădeau pe detergenţi preţuri mai mari decât ar fi plătit într-un mediu concurenţial.