Franţa a amendat "Procter & Gamble" şi "Colgate" pentru cartel

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Internaţional / 12 decembrie 2011

"Procter & Gamble" va ataca decizia autorităţii din Franţa, pe motiv că se suprapune cu o hotărâre similară dată, în acest an, de Comisia Europeană, care a impus acestei companii o amendă de 211,2 milioane de euro.

"Procter & Gamble" va ataca decizia autorităţii din Franţa, pe motiv că se suprapune cu o hotărâre similară dată, în acest an, de Comisia Europeană, care a impus acestei companii o amendă de 211,2 milioane de euro.

Cele două societăţi au avut înţelegeri cu "Unilever" şi "Henkel"

"Unilever" a denunţat înţelegerea

Producătorii americani de bunuri de larg consum "Procter & Gamble" Co. şi "Colgate-Palmolive" Co., alături de alte companii din domeniu, au fost amendaţi de către autorităţile franceze din sectorul concurenţei, care i-au acuzat că au fixat preţuri pe piaţa detergenţilor, vreme de câţiva ani.

"Procter & Gamble", cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, a primit o amendă de 233,6 milioane de euro (311 milioane de dolari), iar "Colgate-Palmolive", de 35,4 milioane de euro (47 de milioane de dolari).

Potrivit autorităţii de concurenţă din Franţa, cele două companii americane au fixat preţurile de pe piaţa locală a detergenţilor împreună cu producătorii europeni de profil "Unilever" şi "Henkel", coordonându-şi discount-urile practicate, dar şi alte strategii de preţuri, în perioada 1997 - 2004. "Unilever", societate cu sedii în Marea Britanie şi Olanda, a fost exceptată de la plata amenzii în valoare de 248,5 milioane de euro, solicitând acest lucru după ce un angajat al său a dezvăluit înţelegerea, în urma unui audit. În cazul celorlalţi trei producători, amenzile au fost reduse cu 15-25%, pe motiv că au cooperat cu autorităţile în cadrul anchetei. Compania germană "Henkel" a fost amendată cu 92,3 milioane de euro.

Conform autorităţilor din Franţa, oficialii subsidiarelor locale ale celor patru companii menţionate se întâlneau la hoteluri sau restaurante din Paris, de trei-patru ori pe an, unde se înţelegeau cu privire la limitele discounturilor pe care le ofereau clienţilor, respectiv la diferenţele de preţuri dintre mărcile pe care le dis-tribuiau. Pe unele schiţe în baza cărora erau purtate discuţiile, aceştia foloseau nume de cod: "Hugues" pentru "Henkel", "Pierre" pentru "Procter & Gamble", "Laurence" sau "Louis" pentru "Unilever" şi "Christian" pentru "Colgate", conform autorităţii franceze.

Din cauza înţelegerilor dintre companii, consumatorii din Franţa dădeau pe detergenţi preţuri mai mari decât ar fi plătit într-un mediu concurenţial.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb