Toţi furnizorii de servicii de acces la Internet au obligaţia să publice pe paginile proprii de Internet şi să includă în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set relevant de indicatori şi parametri aferenţi calităţii serviciului pres-tat, precum şi informaţii referitoare la procedura de măsurare a acestora, potrivit unui proiect de decizie lansat spre consultare publică de către Autoritaţea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
De asemenea, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica şi parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, întârzierea de trans-fer, variaţia întârzierii de transfer şi rata pierderii de pachete.
Furnizorii de servicii de acces la Internet menţionaţi mai sus vor realiza, administra şi pune la dispoziţia utilizatorilor o aplicaţie proprie care să măsoare şi să evalueze, în timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la Internet.
Decizia se va aplica serviciilor de acces la Internet, furnizate prin intermediul reţelelor publice fixe sau mobile de comunicaţii electronice, indiferent de tehnologia de acces la Internet, subliniază un comunicat al ANCOM.
"ANCOM consideră că îmbunătăţirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la creşterea puterii consumatorilor şi a capacităţii acestora de a-şi apăra mai bine interesele şi, în acelaşi timp, stimulează şi susţine concurenţa. Utilizatorii informaţi, care sunt pregătiţi să-şi exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesară asupra furnizorilor, stimulându-i să ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai bună şi la tarife tot mai competitive. Astfel, consumatorii care fac alegeri informate nu doar beneficiază de pe urma concurenţei, ci o iniţiază şi o susţin", a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.