General Motors a ajuns, miercuri, la un acord de principiu cu sindicatul United Auto Workers (UAW) pentru un nou contract de muncă aferent următorilor patru ani, apropiindu-se de o încheiere a grevei costisitoare din ultima lună, care a dus la închiderea celor mai profitabile fabrici ale GM, într-un test al voinţelor legat de viitorul locurilor de muncă din industria auto.
UAW şi GM nu au publicat detaliile acordului, care trebuie să fie aprobat de membrii sindicatului. Este de aşteptat ca noul acord să includă angajamente din partea producătorului auto de a investi miliarde de dolari în fabrici auto din Statele Unite, pentru construirea noilor generaţii de vehicule electrice, precum şi în fabrici de baterii pentru vehicule electrice în SUA, informează Agerpres.
Liderii de sindicat sunt îngrijoraţi că trecerea la vehiculele electrice ar putea costa mii de locuri de muncă în fabricile de motoare şi de transmisii.
Weekendul trecut au apărut detalii din cea mai recentă ofertă făcută de GM, potrivit cărora compania a mărit suma pe care intenţionează să o investească în Statele Unite la circa 9 miliarde de dolari, de la oferta iniţială de 7 miliarde de dolari.
O persoană apropiată situaţiei a declarat că suma oferită ultima oară a rămas neschimbată în acord.
Acordul ar crea sau păstra 9.000 de locuri de muncă pentru membrii UAW, a spus sursa. CNBC a publicat anterior acest număr. GM anunţase în septembrie să va susţine 5.400 de locuri de muncă, majoritatea fiind posturi noi.
Dacă acest contract va fi aprobat, angajaţii UAW care au trăit cu 250 de dolari pe săptămână în timpul grevei vor primi bonusuri la semnarea contractului, precum şi majorări ale salariului de bază.
Analiştii au estimat că greva a costat GM peste 2 miliarde de dolari din cauza producţiei pierdute, dar unii au apreciat că o parte din pierderi pot fi recuperate prin muncă suplimentară. Greva a blocat producţia de camionete pickup şi SUV-uri, care au cea mai mare contribuţie la profitul companiei.